Lasse Kivinen
50% Face-to-face, 50% Distance learning
Opintojaksolla hyödynnetään seuraavia kirjoja: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström & Leppänen. 2015 Komulainen: Menesty digimarkkinoinnilla 2018 Aminoff, J. & Rubanovitsch M.2015 Ostovallankumous Marko Filenius, Digitaalinen asiakaskokemus: menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa Kotler: Marketing 4.0 moving from traditional to digital 2016 (not translated)
The implementation plan is available in Finnish.
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Opintojakson arvioinnin painotukset ovat seuraavat
- Markkinoinnin ja myynnin perusteet moduuli muodostaa 30%
- Asiakaskokemus 20%
- Soveltava analyysitehtävä 50% kokonaisarvosanasta.
Koko opintojakson suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien tekemistä. Tehtävät arvioidaan asteikolla 0-5 tai hyväksytty/hylätty.
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason I mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
Lisäksi opintojaksolla on tehtäväkohtaisia tarkennuksia arviointikriteereihin. Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa.
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. [Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.] (not translated)
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 60
Laurea Leppävaara, service
Eveliina Hytönen, Harri Ruoslahti, Lasse Kivinen
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ” (not translated)
Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Laurea Leppävaara
5 credits
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
Näytöt suoritetaan Laurean normaalin käytännön mukaisesti. Katso lisätietoa Linkistä. (not translated)
Opintojaksolla tehdään mahdollisesti markkinoinnin projektityötä hankkeelle. (not translated)
Opintojakson lähi- ja verkkotapaamiset sekä tehtävien palautuspäivät on määritelty opintojakson ajoitus -osuudessa. Tarkemmat ohjeet löytyvät Canvasin työtilasta. Suositeltava tarkennettu aikataulutus työskentelylle käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla.
Opetuskerrat ovat:
09.09.2021 12.30 - 15.00 Aloitus ja opintojakson käytänteet
14.10.2021 12.30 - 15.00
15.10.2021 12.30 - 15.00
26.11.2021 09.00 - 11.30
26.11.2021 12.30 - 15.00 Ryhmätöiden esittely (not translated)
Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tunnin työmäärää. (not translated)
Opintojakson jälkeen opiskelija osaa
- Käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- Määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- Soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- Hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- Toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
Lisäksi opintojaksoon kuuluu soveltava havainnointi- ja analyysitehtävä. (not translated)
Aloitus 09.09.2021 12.30 - 15.00 (not translated)