Please select the curriculum by the start year of studies and track.
Kaisa Airo
Distance learning
Opinto on osa 3AMK-kiinteistöpolkua ja toteutetaan syksyllä 2020 verkkototeutuksena. (not translated)
Finnish
15.09.2020 - 18.12.2020
11.07.2020 - 09.08.2020
15 - 50
Kaisa Airo
Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Leppävaara
5 credits
Approved/Failed
Annemari Kuhmonen
47% Face-to-face, 53% Distance learning
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Nuorten talousosaamisen kehittämiseen tarkoitettujen menetelmien, työkalujen ja oppiaineistojen, käytäntöjen ja mallien vertailu (mm. Finanssiala ry, Pörssisäätiö, Takuusäätiö, Nuori yrittäjyys, Talous ja Nuoret TAT, Marttaliitto, Nuorten Akatemia, pankit) sekä selvitys kestävästä rahoituksesta ja vastuullisesta sijoittamisesta. Uuden digitaalisen alustan oppisisältöjen innovointi, painopisteenä kestävä talousosaaminen. Tässä projektissa työskennellään ketterän projektityön (agile) mallilla ja testataan ideoita design sprinteissä. Projekti liittyy Sustainable Financial Literacy -hankkeeseen (Erasmus+).
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin: LY, PJ, AM.
Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin, joissa on vielä tilaa. Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdasssa "Yhteiset asiakirjat".
Finnish
01.01.2021 - 31.07.2021
07.12.2020 - 31.12.2020
7 - 7
Annemari Kuhmonen
Laurea Hyvinkää, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish), HLBP Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer, Laurea Hyvinkää (Finnish)
Laurea Hyvinkää
15 credits
8 credits
Approved/Failed
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Annemari Kuhmonen
47% Face-to-face, 53% Distance learning
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Projektin sisältö: Finanssialan kehittämisprojekti: Digitaalisen alustan kehitystyö. Aihe tarkentuu tammikuussa. Julkisen digitaalisen alustan tärkeys jatkuvan oppimisen tueksi on nostettu yhdeksi Finanssiala ry:n tärkeäksi eli ns. timanttihankkeeksi sekä Finanssityö ja osaaminen -toimikunnan koulutuspoliittiseksi tavoitteeksi. Alustavien tavoitteiden mukaan alusta mm. kokoaa työkokemuksen, koulutuksen ja osaamisen. Finanssiakatemiaan on perustettu työryhmä edistämään digitaalisen alustan kehitystyötä.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin: LY, PJ, AM.
Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin, joissa on vielä tilaa. Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdasssa "Yhteiset asiakirjat".
Finnish
01.01.2021 - 31.07.2021
07.12.2020 - 31.12.2020
7 - 7
Annemari Kuhmonen
Laurea Hyvinkää, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish), HLBP Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer, Laurea Hyvinkää (Finnish)
Laurea Hyvinkää
15 credits
8 credits
Approved/Failed
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Annemari Kuhmonen
47% Face-to-face, 53% Distance learning
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Projektin sisältö: Finanssialan kehittämisprojekti: Digitaalisen alustan kehitystyöhön liittyvä selvitys. Julkisen digitaalisen alustan tärkeys jatkuvan oppimisen tueksi on nostettu yhdeksi Finanssiala ry:n tärkeäksi eli ns. timanttihankkeeksi sekä Finanssityö ja osaaminen -toimikunnan koulutuspoliittiseksi tavoitteeksi. Alustavien tavoitteiden mukaan alusta mm. kokoaa työkokemuksen, koulutuksen ja osaamisen. Finanssiakatemiaan perustetaan kevään aikana uusi työryhmä edistämään digitaalisen alustan kehitystyötä.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin: LY, PJ, AM.
Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin, joissa on vielä tilaa. Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdasssa "Yhteiset asiakirjat".
Finnish
01.08.2020 - 31.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
5 - 7
Annemari Kuhmonen
Laurea Yhteinen (not translated)
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish), HLBP Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer, Laurea Hyvinkää (Finnish)
Laurea Hyvinkää
15 credits
8 credits
Approved/Failed
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Kari Halme
67% Face-to-face, 33% Distance learning
Learning is executed in projects in collaboration with local companies and authorities. Google Digital Carage Certificate makes up one third of the course.
Course consists of lectures and project work. Please refer to schedule in Tuudo.
English
02.09.2020 - 10.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 45
Elina Wainio, Kari Halme, Tiina Turku
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
10 credits
5 credits
H-5
Annemari Kuhmonen
47% Face-to-face, 53% Distance learning
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Projektin sisältö: Pankin liiketoiminnan kehittäminen
Tähtäätkö töihin finanssialalle? Kiinnostaako sinua erityisesti pankkitoiminta? Tässä projektissa pääset toimimaan tiiviissä yhteistyössä paikallisen pankkikonttorin kanssa. Kehittämistehtävä liittyy työnantajakuvan ja työntekijäkokemuksen kehittämiseen ja tarkentuu myöhemmin / briiffissä. Projektin yhteyshenkilönä toimii talousjohtaja.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin: LY, PJ, HJ, AM.
Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin, joissa on vielä tilaa. Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdasssa "Yhteiset asiakirjat".
Finnish
01.08.2020 - 31.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
5 - 7
Annemari Kuhmonen
Laurea Yhteinen (not translated)
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish), HLBP Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer, Laurea Hyvinkää (Finnish)
Laurea Hyvinkää
15 credits
8 credits
Approved/Failed
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Katriina Knuuti
47% Face-to-face, 53% Distance learning
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Projektin sisältö:
Liiketoiminnan kehittämisprojekti teollisuus- ja oppilaitosliiketoiminnassa. Projektissa kartoitetaan Itävallan markkinaa ja etsitään sopivia mahdollisia kumppaniehdokkaita yritykselle. Tutkitaan globaalia markkinatilannetta alalla ja suunnitellaan valmistelevia toimenpiteitä Itävällassa toteutettavaan tapahtumaan liittyen.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin: LY, PJ, AM.
Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin, joissa on vielä tilaa. Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdasssa "Yhteiset asiakirjat".
Käytössä Laurean arvointikriteerit taso I
Finnish
25.08.2020 - 14.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
5 - 7
Katriina Knuuti
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). (not translated)
Laurea Yhteinen (not translated)
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish), HLBP Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer, Laurea Hyvinkää (Finnish)
Laurea Hyvinkää
15 credits
8 credits
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.
Projekti toteutetaan yhteistyössä toimeksiantajjan kanssa.
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Päivi Harmoinen
50% Face-to-face, 50% Distance learning
Stickdorn, M., Lawrence, A. and Hormess, M., Schneider, J. 2018.This is service design doing : applying service design thinking in the real world : a practitioner's handbook.Canada: O'Reilly.
Ebook:
https://laurea.finna.fi/Search/Results?lookfor=this+is+service+design+doing&type=AllFields
R0216-3021 on verkkopainotteinen monimuotototeutus, joka koostuu 2 osasta: teoriaosuus 3 op ja projektiosuus 7op.
Teoria-osuus suoritetaan itsenäisesti verkossa ajalla 1.3. - 4.4.2021, ja se tulee olla suoritettuna ennen projektisosuutta.
Projektiosuus suoritetaan verkossa ajalla 8.4.-30.5.2021. Tämä osuus käynnistyy yhteisellä kick-offilla 12.4.2021 ja päättyy palvelukonseptin pitchauksiin 24.5.2021. Itse- ja vertaisarviointi projektityön osuudesta 24-30.5.2021.
TEORIAOSUUS: 3op
Yksilösuoritus, testit (useita Quizeja) sekä muita yksilötehtäviä Canvaksessa. 30% kurssin kokonaisarvosanasa, arviointiasteikko 1-5.
PROJEKTIOSUUS: 7op
Tiimisuoritus: palvelukonsepti ja palvelumuotoilun portfolio, 70% kurssin kokonaisarvosanasta, arviointiasteikko 1-5.
Itse- ja vertaisarviointi pakollinen, vaikuttaa projektiosuuden arvosanaan.
Arviointi perustuu Laurean arviointikriteereihin, taso 2.
Finnish
01.03.2021 - 30.05.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 50
Kirsi Ronkainen, Päivi Harmoinen
Korkeakouluyksikkö W (not translated)
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Leppävaara
5 credits
5 credits
H-5
Teoria-osuus: vaihtoehtoisia suoritustapoja ei ole tarjolla.
Projektiosuus:
Aiempi osaaminen palvelumuotoilu-projektin toteuttamisesta voidaan hyväksyä vaihtoehtoiseksi suoritustavaksi. Esim. kirjoittamalla 12-15 sivun raportti, joka sisältää projektin toimeksiantajan antaman arvion suorituksesta. Lisätietoja saat ohjaajilta.
Projektiosuus:
Palvelumuotoiluprojektin toteuttaminen Terveyskylän kanssa. Aihe tarkentuu myöhemmin.
5-6 hengen tiimit kehittävät palvelukonsepteja toimeksiantajalle Terveyskylä.
TEORIAOSUUS:
ajalla 1.3.- 4.4.2021 toteutetaan ennen Projektisosuuden aloitusta.
Teoria-osuus sisältää palvelumuotoiluprosessin (Double Diamond), menetelmät ja työkalut, sekä erilaisia tehtäviä ja testejä, jotka suoritetaan yksin. Testit (Quizit) tulee suorittaa hyväksytysti teoria-osuuden loppuun mennessä.
PROJEKTIOSUUS:
Palvelumuotoilun projekti perustuu 4 kehitysvaiheeseen, jotka on aikataulutettu 1-2 viikon jaksoihin.
Tärkeät ajankohdat ja määräajat ovat:
Tiimiytyminen 8-11.4.2021
Projektin kick-off 12.4. klo 9-12 (lähitapaaminen & ZOOM)
Vaihe 1 "Löydä". Tehtävien palautus: 25.4. Ohjaus verkossa: 19.4.2021 klo 9-12
Vaihe 2 "Määritä". Tehtävien palautus: 2.5. Ideointityöpaja verkossa 26.4.2021 klo 9-12
Vaihe 3 "Kehitä". Tehtävien palautus: 16.5. Ideakorttien esittely verkossa 3.5.2021 klo 9-12
Vaihe 4 "Tuota". Tehtävien palautus: 23.5. Prototyyppien esittely 17.5.2021 klo 9-12
Palvelukonseptien loppuesitykset (pitchaukset) toimeksiantajalle 24.5.2021 klo 9-11.30
Itse- ja vertaisarviointi ajalla 24.5.-30.5.2021
(huom. ajat ovat alustavia ja pieniä muutoksia saattaa tulla)
-
TEORIAOSUUS:
3 op verkossa suoritettava osuus vaatii 135 tuntia opiskelua. Yksilötehtävä.
PROJEKTIOSUUS:
7 op verkkoprojekti, joka vaatii 135 tuntia opiskelua / opiskelija. Tiimitehtävä.
Tehtävät on aikataulutettu.
TEORIAOSUUS:
ajalla 1.3.- 4.4.2021 toteutetaan ennen Projektisosuuden aloitusta.
Teoria-osuus sisältää palvelumuotoiluprosessin (Double Diamond), menetelmät ja työkalut, sekä erilaisia tehtäviä ja testejä, jotka suoritetaan yksin. Testit (Quizit) tulee suorittaa hyväksytysti teoria-osuuden loppuun mennessä.
PROJEKTIOSUUS
Opintojakso koostuu seuraavista vaiheista:
- Palvelumuotoiluprojektin kick-off 12.4.2021 klo 9-12, kontaktisessio & Zoom
- verkkotyöskentely tiimeissä Double Diamond -prosessin vaiheiden mukaan:
*Löydä 12-24.4. (2 viikkoa)
*Määritä 26.4.-2.5. (1 viikko)
*Kehitä 3-16.5. (2 viikkoa)
*Tuota 17-23.5. (1 viikko)
-Loppuesitykset 24.5.2021 klo 9-11.30
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
-analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen
tiedon toisiinsa
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
-arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
tyydyttävä
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
– use professional concepts in a consistent manner and demonstrate his/her familiarity with the knowledge basis
– report and communicate in a professional manner
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
– act independently taking into account the operating environment
– take responsibility for interaction with customers and/or co-operation partners and for responding to their needs
TEAMWORK SKILLS, LEADERSHIP AND RESPONSIBILITY
– describe the significance of his/her actions for successful co-operation
– describe his/her competence in relation to the learning outcomes
hyvä
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
– critically evaluate information and justify their actions with science-based knowledge
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
– propose creative solutions at work
– promote professional co-operation and enhance customer and partner relationships
TEAMWORK SKILLS, LEADERSHIP AND RESPONSIBILITY
– act in a manner that promotes the team’s entrepreneurial and responsible approach to work
-describe the development of his/her competence in relation to the learning outcomes
kiitettävä
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
– analyse the acquired information, draw conclusions and combine theoretical knowledge with experiential knowledge
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
– evaluate the applicability of produced knowledge, skill or idea to other contexts as well as their impact
– anticipate needs of customers and/or co-operation partners
TEAMWORK SKILLS, LEADERSHIP AND RESPONSIBILITY
– evaluate and develop the team’s entrepreneurial and responsible approach to work
– evaluate the possibilities for utilising competence and plan his/her personal development and development of the team (not translated)
Arto Lindeberg
Face-to-face
Katteella tulosta, Söderström - Stenbacka - Mäkinen, 11. uudistettu painos, 2017, Sanoma Pro Oy, tai uudempi.
Käytännön kirjanpito, Soile Tomperi, 27. uudistettu painos, 2019, Edita, tai uudempi.
Käytännön kirjanpito harjoituskirja, Soile Tomperi ja Virpi Keskinen, 31. uudistettu painos, 2019, Edita, tai uudempi (not translated)
Lähiopetus luokassa, Tikkurila (not translated)
Laurean viralliset arviointimenetelmät (not translated)
Finnish
01.01.2021 - 31.07.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 50
Arto Lindeberg
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
H-5
Aloitus 13.1.2021.
Opintojakson tentti, 24.3.2021.
Palaute tentistä, 31.3.2021.
Opintojakson 1. uusintatentti, 22.4.2021.
Opintojakson 2. uusintatentti, 20.5.2021. (not translated)
Kari Halme
Face-to-face
Osaamisen kehittämisen tavoite on, että opiskelija osaa
- kehittää asiakaslähtöisiä liiketoimintamalleja ja –prosesseja
- kehittää asiakaslähtöisiä tuotteita ja palveluja
- valita oikeat markkinointitoimenpiteet eri kohderyhmille
- käynnistää liiketoimintaa ja perustaa yrityksen (not translated)
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason I mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektiin liittyviä tehtäviä tai suorituksia kunnes projekti on hyväksytysti suoritettu.” (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. (not translated)
Finnish
14.01.2021 - 20.05.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 50
Tiina Leppäniemi, Kari Halme, Petri Oikkonen, Mikko Karppanen, Tiina Turku
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
10 credits
H-5
Elina Wainio
Face-to-face
Kauhanen, Juhani: Henkilöstövoimavarojen johtaminen
Viitala, Riitta: Henkilöstöjohtaminen
HRM-aiheiset artikkelit ja tutkimukset (not translated)
Projekti toteutetaan Rotary Youth Leadership Award -yhteistyönä liike-elämän mentoreiden kanssa.
Projektiin sisältyy alustuksia, mentorointitapaamisia, artikkelikatsauksia ja luovan tuotoksen suunnittelu ja toteutus tiimityönä. (not translated)
Laurean yleiset arviointiperusteet sovellettuina projektiin sopiviksi.
Arviointikriteerit käydään läpi projektin aloituskerralla. (not translated)
Finnish
28.01.2021 - 13.04.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 50
Elina Wainio
Oppimistavoitteet:
Henkilöstöjohtamisen ja esimiestyön perusteiden sisäistäminen
Ryhmätyöskentely- ja vuorovaikutustaitojen kehittäminen
Projektityötaitojen hallinta (not translated)
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
5 credits
H-5
Projektipartnerina on Tikkurilan Rotary Club (not translated)
Projektin sisältönä ovat henkilöstöjohtaminen ja -prosessit, joista muodostetaan kokonaisvaltainen käsitys teoriaa ja kokemusperäistä tietoa yhdistäen.
Projekti etenee viikottaisten tapaamisten rytmissä. (not translated)
Kari Halme
67% Face-to-face, 33% Distance learning
Oppimisympäristössä nimetty materiaali. (not translated)
Tämä projekti toteutetaan Tikkurilan kampuksella.
Osaamisen kehittämisen tavoite on, että opiskelija osaa
- tunnistaa liiketoimintaympäristön mahdollisuudet, toimijat ja verkostot
- kuvata kilpailutilanteen merkityksen yrityksen menestymiselle
- kuvata kannattavaan liiketoimintaan vaikuttavat tekijät
- soveltaa oman alansa eettisiä ja juridisia keskeisiä periaatteita ja normeja (not translated)
Finnish
17.08.2020 - 18.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 45
Arto Lindeberg, Petri Oikkonen, Mikko Karppanen
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).” (not translated)
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
15 credits
5 credits
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä. (not translated)
Pakissa olevan aikataulun mukaisesti. (not translated)
1 opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä. (not translated)
1-2
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa
- ottaa vastaan ohjausta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä (not translated)
3-4
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti (not translated)
5
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden (not translated)
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytysti opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. (not translated)
Kari Halme
67% Face-to-face, 33% Distance learning
Oppimisympäristössä nimetty materiaali. (not translated)
Tämä projekti toteutetaan Tikkurilan kampuksella.
Osaamisen kehittämisen tavoite on, että opiskelija osaa
- tunnistaa liiketoimintaympäristön mahdollisuudet, toimijat ja verkostot
- kuvata kilpailutilanteen merkityksen yrityksen menestymiselle
- kuvata kannattavaan liiketoimintaan vaikuttavat tekijät
- soveltaa oman alansa eettisiä ja juridisia keskeisiä periaatteita ja normeja (not translated)
Finnish
12.01.2021 - 31.07.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 60
Arto Lindeberg, Petri Oikkonen, Mikko Karppanen, Marika Mäki
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).” (not translated)
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
15 credits
5 credits
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä. (not translated)
Pakissa olevan aikataulun mukaisesti. (not translated)
1 opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä. (not translated)
1-2
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa
- ottaa vastaan ohjausta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä (not translated)
3-4
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti (not translated)
5
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden (not translated)
Kari Halme
50% Face-to-face, 50% Distance learning
Oppimisympäristössä nimetty materiaali. (not translated)
Projekti toteutetaan Tikkurilan kampuksella.
Osaamisen kehittämisen tavoite on, että opiskelija osaa
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia yrittäjämäisesti ja asiakaslähtöisesti
- toimia projekteissa ja projektiryhmän jäsenenä oma-aloitteisesti, vastuullisesti, tietoturvallisesti sekä tavoitteellisesti työvälineitä hyödyntäen (not translated)
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytysti opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. (not translated)
Finnish
17.08.2020 - 18.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 45
Petri Oikkonen, Mikko Karppanen
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).” (not translated)
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
10 credits
5 credits
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä. (not translated)
Pakissa olevan aikataulun mukaisesti. (not translated)
1 opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä. (not translated)
Opintojakson hyväksytyn suorituksen vaatimukset eivät täyty. (not translated)
1-2
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa
- ottaa vastaan ohjausta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä (not translated)
3-4
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti (not translated)
5
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden (not translated)
Opintojakson hyväksytyn suorituksen vaatimukset eivät täyty. (not translated)
Kari Halme
50% Face-to-face, 50% Distance learning
Oppimisympäristössä nimetty materiaali. (not translated)
Projekti toteutetaan Tikkurilan kampuksella.
Osaamisen kehittämisen tavoite on, että opiskelija osaa
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia yrittäjämäisesti ja asiakaslähtöisesti
- toimia projekteissa ja projektiryhmän jäsenenä oma-aloitteisesti, vastuullisesti, tietoturvallisesti sekä tavoitteellisesti työvälineitä hyödyntäen (not translated)
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytysti opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. (not translated)
Finnish
13.01.2021 - 12.05.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 60
Elina Wainio, Mikko Karppanen, Tiina Turku, Marika Mäki
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).” (not translated)
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
10 credits
5 credits
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä. (not translated)
Pakissa olevan aikataulun mukaisesti. (not translated)
1 opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä. (not translated)
1-2
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa
- ottaa vastaan ohjausta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä (not translated)
3-4
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti (not translated)
5
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden (not translated)
Elina Wainio
Face-to-face
Learning materials will be given at the beginning of the project.
The project is carried out in cooperation with partner organizations.
English is the main language but Finnish could also be used aside.
Laurea´s general assessments criteria applies, with minor modifications if needed. The criteria will be given at the beginning of the project.
English
17.08.2020 - 18.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 45
Elina Wainio, Kari Halme, Tiina Turku
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
15 credits
H-5
The project teams are in close collaboration with partner organizations, with the aim of developing their business.
The project gives basic knowledge and methods of service design in theory which will be applied in the project assignments.
Kari Halme
67% Face-to-face, 33% Distance learning
English
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 50
Elina Wainio, Kari Halme, Tiina Turku
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
10 credits
5 credits
Approved/Failed
Matti Karhumäki
Face-to-face
Finnish
01.08.2021 - 31.08.2021
20 - 40
Matti Karhumäki
Korkeakouluyksikkö D, Otaniemi, sote
Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi (Finnish), Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish), Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen (Finnish), Sairaanhoitajakoulutus (SHY2), Laurea yhteinen (Finnish), Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
Laurea Virtual Campus
Approved/Failed
Arto Lindeberg
Face-to-face
Katteella tulosta, Söderström - Stenbacka - Mäkinen, 11. uudistettu painos, 2017, Sanoma Pro Oy
Käytännön kirjanpito, Soile Tomperi, 27. uudistettu painos, 2019, Edita
Käytännön kirjanpito harjoituskirja, Soile Tomperi ja Virpi Keskinen, 31. uudistettu painos, 2019, Edita (not translated)
Lähiopetus (not translated)
Laurean viralliset arviointimenetelmät (not translated)
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Arto Lindeberg
Opintojakson sisältö: Ulkoisen ja sisäisen laskentatoimen perusteet
Katteella tulosta, Söderström - Stenbacka - Mäkinen, 11. uudistettu painos, 2017, Sanoma Pro Oy, Luvut: 1- 6, 8 ja Laskelmia liiketoimintasuunnitelmaan.
Opintojakson uusintatenttien päivämäärät tarkentuvat korona - tilanteen mukaisesti siten, että ne on turvallista pitää kampuksella.
Päivitetty 1.4.2020.
Valtioneuvoston päätöksen johdosta koulujen sulku jatkuu ainakin 13.5.2020 asti. Tästä johtuen opintojakson uusintatentit pidetään alkuperäisen aikataulun mukaisesti. 1. Uusintatentti järjestetään optimassa.
Päivitetty 29.4.2020.
2. Uusintatentti järjestetään alkuperäisen aikataulun mukaisesti. Tentin järjestämispaikka ilmoitetaan myöhemmin, tenttiin ilmoittautuneille. Muista ilmoittautua. (not translated)
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
H-5
Aloitus 8.1.2020.
Tehtävä 1, 12.2.2020.
Tehtävä 2, 25.3.2020. (not translated)
Teppo Leppälahti
47% Face-to-face, 53% Distance learning
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
7 - 7
Teppo Leppälahti
Laurea Hyvinkää, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
15 credits
8 credits
Approved/Failed
Annemari Kuhmonen
47% Face-to-face, 53% Distance learning
Tähtäätkö töihin finanssialalle? Kiinnostaako sinua erityisesti pankkitoiminta? Tässä projektissa pääset toimimaan tiiviissä yhteistyössä paikallisen pankkikonttorin kanssa. Kehittämistehtävä tarkentuu myöhemmin/briiffissä ja tiimillä on mahdollisuus vaikuttaa projektin sisältöön. Projektin yhteyshenkilönä toimii talousjohtaja. (not translated)
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
7 - 7
Annemari Kuhmonen
Laurea Hyvinkää, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish), HLBP Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer, Laurea Hyvinkää (Finnish)
Laurea Hyvinkää
15 credits
8 credits
Approved/Failed
Annemari Kuhmonen
47% Face-to-face, 53% Distance learning
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
7 - 7
Annemari Kuhmonen
Laurea Hyvinkää, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish), HLBP Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer, Laurea Hyvinkää (Finnish)
Laurea Hyvinkää
15 credits
8 credits
Approved/Failed
Pirjo Lappalainen
47% Face-to-face, 53% Distance learning
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
7 - 7
Pirjo Lappalainen
Laurea Hyvinkää, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Hyvinkää
15 credits
8 credits
Approved/Failed
Kari Halme
Face-to-face
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Elina Wainio, Kari Halme, Petri Oikkonen, Mikko Karppanen, Tiina Turku
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
10 credits
Approved/Failed
Elina Wainio
Face-to-face
Kauhanen, Juhani: Henkilöstövoimavarojen johtaminen
Viitala, Riitta: Henkilöstöjohtaminen
HRM-aiheiset artikkelit ja tutkimukset (not translated)
Projekti toteutetaan Rotary Youth Leadership Award -yhteistyönä liike-elämän mentoreiden kanssa.
Projektiin sisältyy alustuksia, mentorointitapaamisia, artikkelikatsauksia ja luovan tuotoksen suunnittelu ja toteutus tiimityönä. (not translated)
Laurean yleiset arviointiperusteet sovellettuina projektiin sopiviksi.
Arviointikriteerit käydään läpi projektin aloituskerralla. (not translated)
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Elina Wainio
Oppimistavoitteet:
Henkilöstöjohtamisen ja esimiestyön perusteiden sisäistäminen
Ryhmätyöskentely- ja vuorovaikutustaitojen kehittäminen
Projektityötaitojen hallinta (not translated)
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
5 credits
H-5
Projektipartnerina on Tikkurilan Rotary Club (not translated)
Projektin sisältönä ovat henkilöstöjohtaminen ja -prosessit, joista muodostetaan kokonaisvaltainen käsitys teoriaa ja kokemusperäistä tietoa yhdistäen.
Projekti etenee viikottaisten tapaamisten rytmissä. (not translated)
Kari Halme
67% Face-to-face, 33% Distance learning
Oppimisympäristössä nimetty materiaali. (not translated)
Tämä projekti toteutetaan Tikkurilan kampuksella.
Osaamisen kehittämisen tavoite on, että opiskelija osaa
- tunnistaa liiketoimintaympäristön mahdollisuudet, toimijat ja verkostot
- kuvata kilpailutilanteen merkityksen yrityksen menestymiselle
- kuvata kannattavaan liiketoimintaan vaikuttavat tekijät
- soveltaa oman alansa eettisiä ja juridisia keskeisiä periaatteita ja normeja (not translated)
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Petri Oikkonen, Arto Lindeberg, Mikko Karppanen
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).” (not translated)
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
15 credits
5 credits
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä. (not translated)
Pakissa olevan aikataulun mukaisesti. (not translated)
1 opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä. (not translated)
1-2
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa
- ottaa vastaan ohjausta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä (not translated)
3-4
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti (not translated)
5
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden (not translated)
Kari Halme
50% Face-to-face, 50% Distance learning
Oppimisympäristössä nimetty materiaali. (not translated)
Projekti toteutetaan Tikkurilan kampuksella.
Osaamisen kehittämisen tavoite on, että opiskelija osaa
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia yrittäjämäisesti ja asiakaslähtöisesti
- toimia projekteissa ja projektiryhmän jäsenenä oma-aloitteisesti, vastuullisesti, tietoturvallisesti sekä tavoitteellisesti työvälineitä hyödyntäen (not translated)
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytysti opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. (not translated)
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Petri Oikkonen, Mikko Karppanen
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).” (not translated)
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
10 credits
5 credits
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä. (not translated)
Pakissa olevan aikataulun mukaisesti. (not translated)
1 opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä. (not translated)
1-2
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa
- ottaa vastaan ohjausta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä (not translated)
3-4
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti (not translated)
5
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden (not translated)
Elina Wainio
Face-to-face
English
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 50
Elina Wainio, Kari Halme, Tiina Turku
Laurea Tikkurila, liko
Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Tikkurila
15 credits
Approved/Failed