Skip to main content

Developing Customer-oriented Business (10cr)

Code: R0213-3019

General information


Enrollment
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
7 cr
Virtual proportion
3 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Teachers
Eeva Miettinen
Tomas Illman
Teacher in charge
Eeva Miettinen
Study unit
R0213

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan monimuototeutuksena.
Kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas , markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.

Time and location

Opintojakso alkaa 14.1.2021 ja päättyy 16.4.
Monimuotototeutus, jossa lähiopetusta Otaniemen kampuksella.
Opintojakso toteutetaan Canvas -oppimisympäristössä.
Tehtäväpalautusten deadlinet Canvasissa ja Pakissa.

Learning materials and recommended literature

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat (Canvas työtilassa)
Ohjaajien luennot.
Materiaalit on määritelty yksityiskohtaisesti Canvasissa.

Alternative completion methods of implementation

Osaamisen näyttö.

Co-operation with working life and/or RDI

Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.

Important dates

Orientaatio ja ensimmäiset tunnit kampuksella 14.1. Lähiopetusta kampuksella seuraavina päivinä: 11.2, 11.3, 15.4 ja 16.4.
Tiimikohtaiset loppuarvioinnit / Zoom ( 1 h /tiimi sovitaan erikseen)
Muu työskentelyaikataulu on Campuksella.
Huomioithan, että aikatuluihin saattaa tulla pieniä muutoksia.

Forms of internationality

-

Student workload

Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä. Työskentelyaikaa tulee varata jokaiselle viikolle.
Tenttiin valmistautumiseen on hyvä varata riittävästi aikaa, sillä lukualue on melko laaja.

Content and scheduling

Tunteja ja tehtävien palautuksia on viikoittain opintojakson aikana. Suurin osa tehtävistä tehdään tiimissä.

Further information

-

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page