Siirry suoraan sisältöön

Tietojohtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: V1599-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.05.2019 - 26.05.2019

Ajoitus

01.08.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, sote

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sosiaali- ja terveysalan johtaminen (SYV4), Laurea Tikkurila

Opettaja

  • Elina Rajalahti

Vastuuopettaja

Elina Rajalahti

Ryhmät

  • SYV419SJ
    Sosiaali- ja terveysalan johtaminen, yamk, S19, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa ja ymmärtää tietojohtamisen lähtökohdat sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnan näkökulmasta
- osaa hyödyntää asiakastietoa ja prosesseihin liittyvää tietoa tiedonkeruusta toiminnan laadun ja johtamisen kehittämisen välineenä
- osaa hyödyntää ja arvioida kerättyä tietämystä osaamisen kehittämisessä ja johtamisessa

Toteutustapa

Toteutus sulatuvan opetuksen mallilla. Aloitus ja lopetus lähipäiviä, muut toteutus virtuaalisti.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson oppimateriaali löytyy oppimisympäristö Optimasta opintojakson työtilasta

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojakson tehtävät tehdään työelämää hyödyttävästi. Opintojakson päätehtävässä harjoitellaan tieteellisen tutkitun näyttöön perustuvan Evidence Based tiedon hakua ja käyttöä kansainvälisistä tietokannoista.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tulossa myöhemmin

Kansainvälisyys toteutuksella

Kansainvälinen kirjallisuus

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmassa esitettyihin tavoitekuvauksiin ja opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0 - 5 , jonka perustana on EQF-taso 7. European Qualification Framework -Eurooppalainen viitekehys (EQF) on työkalu, jonka avulla eri maiden ja erilaisten tutkintojärjestelmien myöntämiä tutkintoja voidaan ymmärtää ja vertailla.

Hylätty (0)

Opiskelija ei lunasta opiskelupaikkaa orientaatiovaiheessa. Hän ei suorita opintojaksolla osoitettuja tehtäviä hyväksytysti, tai hän ei yllä opintojakson päätehtävässä tasoon, Tyydyttävä (T1).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa:
Tietoperusta:
-hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti.
-käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä.
Ongelmanratkaisu:
-ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa.
Kehittäminen:
-tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen.
Viestintä:
-viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa:
Tietoperusta:
-hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen.
-käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä.
Ongelmanratkaisu:
-ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja.
Kehittäminen:
Luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon.
Viestintä:
-viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tietoperusta
- luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden.
Ongelmanratkaisu:
-ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja.
Kehittäminen:
-osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa.
Viestintä:
-viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle
Englanniksi