Susanna Kivelä
60% Lähiopetus, 40% Etäopetus
Canvas-oppimisympäristössä ja lähipäivien aikana esitetty kirjallisuus
Luennot, workshoptyöskentely, toimintaympäristön monitorointi ja kirjallinen raportti
Lähipetuspäiviin ja workshoptyöskentelyyn osallistuminen, toimintaympäristön monitorointi 1 - 2 lähipäivän välissä, trendikorttien tuottaminen 2 - 3 lähipäivän välissä, trendikorttiesitykset sekä kirjallinen tehtävänannonmukainen raportti
21.12.2021 - 31.07.2022
29.11.2021 - 05.12.2021
21 - 40
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Susanna Kivelä, Pasi Hario
Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta (HYV2), Laurea Tikkurila
Laurea Tikkurila
5 op
2 op
H-5
Lähipäivät Tikkurilan Laureassa / Online 21.1.; 12.2.; 10.3.2022 klo 9 - 16.30
Opintojakso rakentuu kolmesta lähipäivästä sekä kehittämistehtävästä.
1. Lähipäivä: Toimintaympäristön monitorointi ja delfoi menetelmä
- Tulevaisuudesta tietäminen
- Monitorointi osana ennakointia
- Delfoi mentelmä
2. Lähipäivä: Monitorointidatan analysointi
-Monitorointiaineiston analysointi ja tulkinta
3. Lähipäivä: Monitorointitiedon yhteys ennakointiin ja organisaation oppimiseen
- Tulosten esittely
-Jaksotehtävän sparraus
Lähipäivät Tikkurilan Laureassa / Online 21.1.; 12.2.; 10.3.2022 klo 9 - 16.30
Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteista nousevaa tietoa laaja-alaisesti. Käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa Kehittäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti
Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteita tukevaa tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. Käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti
Tietoperusta: Opiskelija osaa luoda opintojakson tavoitteista nousevan johdonmukaisen ja omaa ajattelua sisältävän tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan- että alan ulkopuoliselle yleisölle.