Siirry suoraan sisältöön

Valtion monet urapolut (2 op)

Toteutuksen tunnus: TP00BT42-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.03.2021 - 21.03.2021

Ajoitus

01.05.2021 - 30.06.2021

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot

Opettaja

  • Sini Temisevä

Vastuuopettaja

Sini Temisevä

Ryhmät

  • TOY221SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S21, Yhteiset opinnot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- osaa vertailla ja arvioida tietoa valtionhallinnon rakenteista ja toimintaperiaatteista.
- osaa hyödyntää valtionhallinnon vahvuuksia työnantajana.
- osaa tarkastella valtionhallinnon erilaisia osaamistarpeita.
- osaa suunnitella ja arvioida oman osaamistasonsa suhteessa valtionhallinnon osaamistarpeisiin.

Toteutustapa

Opintojakso alkaa virtuaalisella kick-off tilaisuudella 3.5.2021 Zoomissa 15-16. https://laurea.zoom.us/j/64590417831
Opintojakson suorittaminen edellyttää läsnäoloa virtuaalisessa Valtio Expo-tapahtumassa 5.5.2021, itsenäinen työskentely eOppiva – verkko-oppimissisältöjen parissa, Valtiolle.fi-sivustoon perehtyminen, oppimistehtävän kirjoittaminen.
Ilmoittautuminen ainoastaan 3AMKin ilmoittautumisen kautta.
https://www.lyyti.in/valtion_ura_2021

Aika ja paikka

Virtuaalinen kick off tapahtuma 3.5.2021 klo 15-16
Virtuaalinen Valtio Expo – tapahtuma keskiviikkona 5.5.2021.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Osoitetaan opintojakson alussa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Virtuaalinen kick off tapahtuma 3.5.2021 klo 15-16
Virtuaalinen Valtio Expo – tapahtuma keskiviikkona 5.5.2021.
Lopullisen oppimistehtävän palautus 31.5.2021.  

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

AMK/ EQF6: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee löyhää perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy ministeriöön ja sen alaiseen virastoon, mutta ei osaa esittää näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija ei näe kunnolla yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä.

YAMK/ EQF7: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi joiltain osin niistä oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee joiltain osin perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy joiltain osin ministeriöön ja sen alaiseen virastoon, mutta esittää vain joiltain osin näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija näkee joiltain osin yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Kokonaiskuva on heikko.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

AMK/ EQF6: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja hahmottaa näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija näkee yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Opiskelija käyttää lähteitä.

YAMK/ EQF7: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä hyvin oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee hyvää perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy hyvin ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja hahmottaa näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija näkee yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Kokonaiskuva hahmottuu hyvin. Opiskelija käyttää tutkimuspohjaisia lähteitä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

AMK/ EQF6: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä kriittisesti oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja osaa kuvata näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija visualisoi yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Opiskelija käyttää lähteitä runsaasti.

YAMK/ EQF7: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä erittäin hyvin ja kriittisesti oppimispäiväkirjassa. Opiskelija käyttää reflektoinnissa apuna runsaasti erilaisia tutkimuspohjaisesti lähteitä. Opiskelija määrittelee käsitteet ja käyttää kansainvälisesti vertaisarvioitua tutkimusaineistoa. Hän ilmaisee kiitettävää perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy kiitettävästi ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja kuvaa kiitettävästi näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija visualisoi yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Opiskelija osoittaa hallitsevansa erinomaista kokonaisajattelua ja näkee yhteyden oman alan tai uransa kehityskaaressa.

Esitietovaatimukset

Ei lähtötasovaatimuksia tai edeltäviä opintoja