Mäntsälän Kesän avajaiset 2020 (15 op)
Toteutuksen tunnus: TP00BP78-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
25.11.2019 - 05.01.2020
Ajoitus
07.01.2020 - 19.06.2020
Opintopistemäärä
15 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
15 op
Toteutustapa
67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Tikkurila, liko
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 7
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
- Petri Oikkonen
Vastuuopettaja
Petri Oikkonen
Ryhmät
-
TOH219SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S19, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Toteutustapa
Projekti suoritetaan yhteistyössä Mäntsälän kunnan (työelämän kumppanin kanssa , P2P-oppimisympäristössä).
Projektin sisältö: Tapahtumamarkkinointiprojekti. Itse tapahtuma järjestetään 16.5.2010 Mäntsälän keskustassa.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin.
Ohjausajoista ja viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Aika ja paikka
16.5.2010 Mäntsälä
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Harju, L. 2003. Työelämän tapahtumat ja tilaisuudet. Keuruu: Otava.
Iiskola-Kesonen, H. 2004. Mitä, miksi, kuinka? Käsikirja tapahtumanjärjestäjälle. Iisalmi: SSLU
Kauhanen, J., Juurakko, A. & Kauhanen, V. 2002. Yleisötapahtuman suunnittelu ja toteutus. 1. painos. Vantaa: WSOY.
Muhonen, R.M. 2003. Kohtaamisia kasvokkain; tapahtumamarkkinoinnin voima. Helsinki: Talentum.
Mäntyneva, M., Heinonen, J. & Wrange, K. 2008. Markkinointitutkimus. Helsinki: WSOY.
Saget, A. 2006. The event marketing handbook: beyond logistics & planning. Chicago: Kaplan publishing.
Shore, A. & Parry, B. 2013. Successful event management: a practical handbook. Fourth edition. Australia: Cengage Learning.
Vallo, E. 2009. Isännyyden ihanuus. Keuruu: Navigare.
Vallo, H. & Häyrinen, E. 2012. Tapahtuma on tilaisuus; tapahtumamarkkinointi ja tapahtuman järjestäminen. 3. uudistettu painos. Helsinki: Tietosanoma
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Tapahtuma järjestetään työelämäyhteistyönä ja kokonaisuudessaan TKI.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
16.5.2020
Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelijana voit vertailla Lukkaurikoneessa ohjausaikoja ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin. Mikäli opinnolla edellytetään pakollista läsnäoloa, on se kirjattava ja perusteltava opinnon toteutussuunnitelmassa (Laurean tutkintosääntö 18 §).
Lisäksi projektitiimi sopii aloitusbriiffin jälkeen oman ajankohdan projektin työstämiseksi.
Ohjaajat lähettävät projektiin hyväksytyille briiffikutsun vielä erikseen noin viikkoa ennen aloitusibriiffiä.
Kansainvälisyys toteutuksella
The study unit is suitable for exchange students.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
[Laske projektin mitoitus opintopistemäärään ja projektin pituuteen perustuen (1 op=26,7 h). Esim. Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.]
Lisätietoja opiskelijoille
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.”
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa 1 tai 2. [Valitse kumpaa käytetään] Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. [Lisäohje Hyvinkään P2P: Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdassa "Yhteiset asiakirjat"].
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason I mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä