Siirry suoraan sisältöön

PJ: Luovan tiimin johtaminen (15 op)

Toteutuksen tunnus: TP00BL40-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.05.2019 - 13.08.2019

Ajoitus

01.08.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö C

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

7 - 7

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Opettaja

  • Juha Leskinen
  • Annemari Kuhmonen

Vastuuopettaja

Annemari Kuhmonen

Ryhmät

  • TOH219SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S19, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Toteutustapa

Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa; toimeksiantaja: Laurea
Projektin sisältö:
Haluatko käytännön kokemusta luovan tiimin johtamisesta ja projektipäällikkönä toimimisesta sekä työskentelystä erilaisten osaajien kanssa?
Haluatko olla se henkilö, joka varmistaa, että projekti viedään loppuun saakka? Osaamisen pelimerkit -hanke (https://pelimerkit.metropolia.fi/) hakee projektipäällikköjä tuottajiksi Metropolia Ammattikorkeakoulun pelikehitystiimeihin. Tiimeissä on mm. pelisuunnittelijoita, ohjelmoijia, graafikoita ja äänisuunnittelijoita, joista pääset rakentamaan hyvin yhteen pelaavan joukkueen. Aikaisempaa kokemusta pelien kehittämisestä ei tarvita (kiinnostus pelejä kohtaan plussaa), vaan tärkeintä on hyvä asenne, valmius oppia, itseohjautuvuus sekä halu saavuttaa yhdessä hienoja tuloksia. Pääset seuraamaan ja vaikuttamaan läheltä, kuinka peli kehittyy ideasta valmiiksi tuotteeksi sekä suunnittelemaan, kuinka pelillä voitaisiin tehdä rahaa. Lähiohjauksessa Hyvinkään kampuksella saat avuksesi projektijohtamisen työkaluja, ohjausta ja valmennusta sekä muiden tuottajien vertaistuen. Lisäksi osallistut tiimityön, markkinoinnin ja liiketoiminnan valmennuksiin, joissa aiheina ovat mm. pitchaus, yhteisömarkkinointi, ansaintamallit. Projektissa toteutetulla pelillä voi päästä osallistumaan pelikilpailu Bit1:een, jossa etsitään seuraavaa Suomen parasta opiskelijapeliä! (https://www.bit1.fi/competition/)
Bit1 Game Award. We’re searching for the best Finnish game by a dev team of students. Preliminaries. In spring, multidisciplinary teams consisting of students, alumni and other young game developers are invited to apply in the competition.The teams compete first in local events, PreBits, in Helsinki, Tampere, Turku and Oulu.
Tästä projektista voit saada osaamista ja opintopisteitä myös moduuleihin LY, LYK, AM.
Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Lisätietoja: Heikki Seppälä: heikki.seppala@laurea.fi
tai Annemari Kuhmonen: annemari.kuhmonen@laurea.fi
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, voimme sijoittaa opiskelijan toiseen, samaa moduuliosaamista tuottavaan projektiin.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdasssa "Yhteiset asiakirjat".
Arvioinnin TASO: 2