PJ: Luovan tiimin johtaminen (15 op)
Toteutuksen tunnus: TP00BL40-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.05.2019 - 13.08.2019
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
15 op
Virtuaaliosuus
8 op
TKI-osuus
15 op
Toteutustapa
47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö C
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
7 - 7
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
- Juha Leskinen
- Annemari Kuhmonen
Vastuuopettaja
Annemari Kuhmonen
Ryhmät
-
TOH219SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S19, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Toteutustapa
Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa; toimeksiantaja: Laurea
Projektin sisältö:
Haluatko käytännön kokemusta luovan tiimin johtamisesta ja projektipäällikkönä toimimisesta sekä työskentelystä erilaisten osaajien kanssa?
Haluatko olla se henkilö, joka varmistaa, että projekti viedään loppuun saakka? Osaamisen pelimerkit -hanke (https://pelimerkit.metropolia.fi/) hakee projektipäällikköjä tuottajiksi Metropolia Ammattikorkeakoulun pelikehitystiimeihin. Tiimeissä on mm. pelisuunnittelijoita, ohjelmoijia, graafikoita ja äänisuunnittelijoita, joista pääset rakentamaan hyvin yhteen pelaavan joukkueen. Aikaisempaa kokemusta pelien kehittämisestä ei tarvita (kiinnostus pelejä kohtaan plussaa), vaan tärkeintä on hyvä asenne, valmius oppia, itseohjautuvuus sekä halu saavuttaa yhdessä hienoja tuloksia. Pääset seuraamaan ja vaikuttamaan läheltä, kuinka peli kehittyy ideasta valmiiksi tuotteeksi sekä suunnittelemaan, kuinka pelillä voitaisiin tehdä rahaa. Lähiohjauksessa Hyvinkään kampuksella saat avuksesi projektijohtamisen työkaluja, ohjausta ja valmennusta sekä muiden tuottajien vertaistuen. Lisäksi osallistut tiimityön, markkinoinnin ja liiketoiminnan valmennuksiin, joissa aiheina ovat mm. pitchaus, yhteisömarkkinointi, ansaintamallit. Projektissa toteutetulla pelillä voi päästä osallistumaan pelikilpailu Bit1:een, jossa etsitään seuraavaa Suomen parasta opiskelijapeliä! (https://www.bit1.fi/competition/)
Bit1 Game Award. We’re searching for the best Finnish game by a dev team of students. Preliminaries. In spring, multidisciplinary teams consisting of students, alumni and other young game developers are invited to apply in the competition.The teams compete first in local events, PreBits, in Helsinki, Tampere, Turku and Oulu.
Tästä projektista voit saada osaamista ja opintopisteitä myös moduuleihin LY, LYK, AM.
Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Lisätietoja: Heikki Seppälä: heikki.seppala@laurea.fi
tai Annemari Kuhmonen: annemari.kuhmonen@laurea.fi
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, voimme sijoittaa opiskelijan toiseen, samaa moduuliosaamista tuottavaan projektiin.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdasssa "Yhteiset asiakirjat".
Arvioinnin TASO: 2