Siirry suoraan sisältöön

PJ-projekti: Pelialan juridiikka ja työelämän pelisäännöt (15 op)

Toteutuksen tunnus: TP00BL37-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

26.11.2018 - 06.01.2019

Ajoitus

07.01.2019 - 31.05.2019

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö C

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

7 - 7

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Opettaja

  • Heikki Seppälä
  • Annemari Kuhmonen

Vastuuopettaja

Annemari Kuhmonen

Ryhmät

  • TOH218SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S18, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Toteutustapa

Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Projektin sisältö: Kiinnostaako pelibisnes? Pelisektori kasvaa kovaa vauhtia. Osaamisen pelimerkit -hanke (https://pelimerkit.metropolia.fi/) hakee pelialan juridiikasta kiinnostuneita opiskelijoita. Projektin kohderyhmänä ovat aloittavat peliyritykset. Projektin aiheita ovat mm. yhtiömuoto, tekijänoikeudet ja tavaramerkit - mitä peligrafiikassa voidaan suojata?; sopimuskäytännöt; lisenssit (pelilisenssit, tuotemerkit); kansainvälisyyteen liittyvät lakiasiat pelialalla; pelien ikärajat; työlainsäädäntö ja alan sopimukset, työsopimuksen tekeminen, työnantajan ja työntekijän oikeudet ja velvollisuudet, työaika ja vuosiloma. Projektissa perehdytään myös hauskaan ja motivoivaan oppimiseen ja pelillistämiseen.

Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös moduuleihin LY, LYK
Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin, joissa on vielä tilaa. Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Aika ja paikka

Aika: Briiffi maanantaina 21.1.2019 kello 11:00 - 12:00
Paikka: 1-8
Ohjaukset aina maanantaisin kello 11:00 - 12:00

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdasssa "Yhteiset asiakirjat".