Siirry suoraan sisältöön

Kosmetiikkabrändi (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0394-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

26.11.2018 - 02.12.2018

Ajoitus

07.01.2019 - 21.05.2019

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea-ammattikorkeakoulu

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat

Opettaja

  • Auli Hietanen
  • Sari Viitala
  • Jussi Järvi

Vastuuopettaja

Auli Hietanen

Ryhmät

  • TOP218SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S18, Palvelualat

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- analysoida kosmetiikkabrändejä
- yhdistää bränditeorioita kosmetiikan markkinointiin
- ymmärtää brändin merkityksen asiakasarvon tuottajana
- arvioida kosmetiikkapakkausten design- ja teknisen suunnittelun merkitystä eri näkökulmista
- soveltaa kestävän kehityksen periaatetta
- ottaa huomioon pakkauksen ja pakkausmateriaalien merkityksen tuotteelle, jakelulle ja ympäristölle
- ymmärtää lanseerausprosessi osana brändin markkinointiviestintää
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja lanseerausprosessiin

Toteutustapa

Opintjakso jakautuu brändiin ja kosmetiikkapakkauksiin.
Sisältö
• kosmetiikkabrändianalyysi ja brändimarkkinoinnointi
• brändin lanseeraus ja markkinoinnin kilpailukeinojen soveltaminen brändin lanseerausprosessiin
•pakkauksen tehtävät
•pakkausmateriaalit
•pakkaussuunnittelu
•kestävä kehitys ja pakkausten kierrätys

Aika ja paikka

Ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista. Kontaktit ovat Tikkurilan kampuksella.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opetusmateriaali löytyy Optima-työtilasta. Lisäksi kannattaa lukea opintojaksoa tukevaa kirjallisuutta http://libguides.laurea.fi/kauneudenhoitoala -sivustolta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan ennen opintojakson alkamista

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Kosmetiikkapakkauksissa tehdään pakkausanalyysi valitsemanne kumppanin tuotteista.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Toteutuksen ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 10 op on 270 tuntia työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Sinulle jää hyvin aikaa tehdä tehtäviä kontaktien ulkopuolella.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi asteikolla 0 - 5
Kustakin tehtävästä annetaan erilliset arviointikriteerit
Opintojakson suoritus perustuu annettuihin tehtäviin ja niiden tekemiseen. Myöhässä tehdyt tehtävät laskevat arvosanaa. Opintojakson esityskerroilla on pakollinen läsnäolo ja niiltä poissaoleminen laskee arvosanaa. Osassa tehtäviä on käytössä itsearviointi ja/tai vertaisarviointi.

Hylätty (0)

Opintojakson tehtäviä ei ole tehty vaatimusten mukaisesti ja/tai puutteellisesti tehtyjä tehtäviä ei ole täydennetty.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelijalla on asiatietoa, mutta tehtävät on tehty epäjohdonmukaisesti ja/tai ne ei vastaa tehtävän antoon. Opiskelija tarkastelee asioita yhdestä näkökulmasta kerrallaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tuottaa useita irrallisia mutta opintojakson sisällön kannalta keskeisiä asioita tehtäviinsä. Opiskelijan vastaukset ovat johdonmukaisia, niissä on selkeä rakenne ja merkitys. Opiskelija osaa paikoitellen yhdistää tietoaa aiemmin opittuun.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa opintojakson keskeiset asiat ja tuo tämän esiin tehtävissä. Lisäksi opiskelija osaa soveltaa ja yhdistää tietoa sekä aiemmin opittuun että muualla hankittuun tietoon. Opiskelija osaa yleistää osaamisensa työelämän tarpeisiin.