Siirry suoraan sisältöön

Lasten ja nuorten kanssa työskentely (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0367-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

17.03.2020 - 29.03.2020

Ajoitus

30.03.2020 - 15.06.2020

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, sote

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat

Opettaja

  • Paula Väliaho
  • Vuokko Pohjanoksa

Vastuuopettaja

Vuokko Pohjanoksa

Ryhmät

  • TOS219SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S19, Terveys- ja hyvinvointialat

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- havaita, tunnistaa ja arvioida lasten ja nuorten erityisen tuen tarpeita
- tukea lasta ja nuorta erilaisissa elämäntilanteissa ja toimintaympäristöissä
- lasten ja nuorten elämänvaiheeseen liittyvää tietoa

Toteutustapa

Opintojakso suoritetaan verkossa. Toteutukseen liittyvät ohjeistukset, tehtävät ja materiaalit ovat Optimassa. Kuhunkin teemaan liittyen sinne sijoitetaan teemoja syventäviä linkkejä ja videoita.
Aikataulu: kaikki verkkotapaamiset nauhoitetaan
Online orientaatio verkossa 30.3.2020 klo 12-13.30
1.4. klo 16-17.30 Neurokogniitiviset erityispiirteet
3.4. klo 16-17.30 Traumatisoituneen lapsen kohtaamisesta
Opintojaksossa on yksi paritehtävä ja muut ovat yksilötehtäviä. Työelämäyhteys tapahtuu verkossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Materiaalit ja linkit on ilmoitettu Optimassa. Kaikki tarvittava materiaali on sähköisenä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1. Nuoruutta tukevat käytännöt/organisaatiot ja menetelmät, 2 op
2. Lapsen ja nuoren kohtaaminen sekä työskentely traumatisoituneide/kriisissä olevien lasten kanssa 4,5 op
3. Nuoruuden haasteiden tunnistaminen ja tukeminen (päihde- ja mielenterveys, neuropsykiatriset ongelmat ja haastava käyttäytyminen) 3,5 op

Sisältö ja sen jaksotus

1. Nuoruutta tukevat käytännöt/organisaatiot ja menetelmät
2. Lapsen ja nuoren kohtaaminen sekä työskentely traumatisoituneide/kriisissä olevien lasten kanssa
3. Nuoruuden haasteiden tunnistaminen ja tukeminen (päihde- ja mielenterveys, neuropsykiatriset ongelmat ja haastava käyttäytyminen)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Laurean arviointikriteerit / vaativuustaso II.