Markkinointiviestintä (10 op)
Toteutuksen tunnus: R0288-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
18.05.2020 - 24.05.2020
Ajoitus
24.09.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D, Leppävaara, liko
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
- Riikka Siuruainen
- Johanna Lunkka
Vastuuopettaja
Riikka Siuruainen
Ryhmät
-
TOH220SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S20, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa
Toteutustapa
Projektityö yritystoimeksiantoon, virtuaalisesti.
Opintojakso toteutetaan pääasiassa virtuaaliosuuksin
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Tanni, K. & Keronen, K. 2013. Johdata asiakkaasi verkkoon. Opas koukuttavan sisältöstrategian luomiseen. Talentum, Hki.
Chaffey, D.& Smith P.R. 2013. Emarketing Excellence - Planning & Optimizing you Digital Marketing. New York: Routledge.
Bergström, S. & Leppänen, A.2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Muu kirjallisuus, Tunneilla jaettavat Artikkelit ja muut aineistot
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Keskeisiä opintojakson tehtäviä (tiimissä) ovat:
•markkinoinnin nykytila-analyysin, kilpailija-analyysin ja markkinointiviestinnän benchmarkingin tekeminen
•asiakashaastattelujen toteuttaminen
•viestinnän kohderyhmien/persoonien määrittäminen
•markkinointiviestinnän suunnitelman tekeminen
•vertaisarviointi/opponointi
•blogiharjoitukset
•tuntitehtävät
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelijan tulee osata ja ymmärtää liiketalouden sekä markkinoinnin perusteet ja peruskäsitteet.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksolla on kaksi numeroin arvioitavaa osaa:
tiimissä tehtävä projekti, joka arvioidaan asteikolla 0-5 painoarvolla 80% sekä blogitekstit asteikolla 0-5 ollen 20% arvosanasta.
Lisätiedot
Opintojakso vastaa opintojaksoa TO00BT59 Monikanavainen markkinointiviestintä, joka tullut opintotarjontaan opintojakson tilalle.