•   Markkinointiviestintä R0288-3004 24.09.2020-31.12.2020  10 op  (TOH220SY) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
    - seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
    - kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa

    Vastuuopettaja

    Riikka Siuruainen

    Toteutusmuoto

    Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Tanni, K. & Keronen, K. 2013. Johdata asiakkaasi verkkoon. Opas koukuttavan sisältöstrategian luomiseen. Talentum, Hki. Chaffey, D.& Smith P.R. 2013. Emarketing Excellence - Planning & Optimizing you Digital Marketing. New York: Routledge. Bergström, S. & Leppänen, A.2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Muu kirjallisuus, Tunneilla jaettavat Artikkelit ja muut aineistot

    Toteutustapa

    Projektityö yritystoimeksiantoon, virtuaalisesti.
    Opintojakso toteutetaan pääasiassa virtuaaliosuuksin
    Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
    Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
    •osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
    •osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
    •osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Opintojaksolla on kaksi numeroin arvioitavaa osaa:
    tiimissä tehtävä projekti, joka arvioidaan asteikolla 0-5 painoarvolla 80% sekä blogitekstit asteikolla 0-5 ollen 20% arvosanasta.

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Suorituskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    24.09.2020 - 31.12.2020

    Ilmoittautumisaika

    18.05.2020 - 24.05.2020

    Ryhmä(t)
    • TOH220SY
    Paikkoja

    20 - 40

    Yksikkö

    Korkeakouluyksikkö D, Leppävaara, liko

    Opettaja(t)

    Johanna Lunkka, Riikka Siuruainen

    Lisätietoja opiskelijoille

    Opiskelijan tulee osata ja ymmärtää liiketalouden sekä markkinoinnin perusteet ja peruskäsitteet.

    Koulutus

    Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

    Toimipiste

    Laurea Verkkokampus

    T&K osuus

    5 op

    Virtuaaliosuus

    10 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Projektityö, yritystoimeksianto
    Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Keskeisiä opintojakson tehtäviä (tiimissä) ovat:
    •markkinoinnin nykytila-analyysin, kilpailija-analyysin ja markkinointiviestinnän benchmarkingin tekeminen
    •asiakashaastattelujen toteuttaminen
    •viestinnän kohderyhmien/persoonien määrittäminen
    •markkinointiviestinnän suunnitelman tekeminen
    •vertaisarviointi/opponointi
    •blogiharjoitukset
    •tuntitehtävät

    Aika ja paikka

    Opetus toteutetaan pääasiassa virtuaalisesti
    Aamupäivällä on luento-osuus ja iltapäivällä toimeksiantajan projektityö tiimeittäin. Pakollisia läsnäolotutoringeja (iltapäivä) on 3 kpl opintojakson aikana. Nämä toteutetaan virtuaalisesti
    Torstaisin klo 9-15