Siirry suoraan sisältöön

Verkkosivujen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: R0244-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.05.2019 - 26.05.2019

Ajoitus

26.08.2019 - 10.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea-ammattikorkeakoulu

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila

Opettaja

  • Taina Lintilä

Vastuuopettaja

Taina Lintilä

Ryhmät

  • NTV219SN
    Tietojenkäsittelyn koulutus, päivätoteutus, S19, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa verkkosivustoja käyttäen alan keskeisiä työvälineitä ja tekniikoita
- suunnitella, luoda ja julkaista verkossa esitettäviä sisältöjä
- kuvata, kehittää ja toteuttaa käyttöliittymiä toimeksiantajan tavoitteiden tukemisen näkökulmasta
- arvioida www-sivustojen kehittämistarpeita ja käyttökelpoisuutta

Toteutustapa

Tämä on päivätoteutus.
Opintojakson voit suorittaa:
a) Osallistumalla lähiopetustunneille Tikkurilassa ja suorittamalla tehtävät
b) Etänä opiskelemalla materiaalit itsenäisesti ja suorittamalla tehtävät
Opintojakson voi suorittaa joko osallistumalla lähitunneille, tai osittain/kokonaan etäopiskeluna verkossa. Jotkut osa-alueet on tarkoitus tehdä kokonaan etänä opiskelemalla ne itsenäisesti. Lähitunneille voi aina halutessaan osallistua, vaikka valitsisikin itsenäisen verkko-opiskelun.
Lähitunneilla voit tehdä soveltavia tehtäviä workshop-muotoisesti ja siellä voit pyytää tarvittaessa opettajalta apua.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaalit ovat käytettävistä opintojakson Optima-työtilan kautta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa keskimäärin 134 työtuntia. Opintojaksoon liittyy sekä monivalinta kokeita että käytännön harjoituksia tasaisesti koko opintojakson ajan. Opiskelijan kannattaa varata lähituntien lisäksi riittävästi aikaa opintojakson tehtävien tekemiseen.

Arviointiasteikko

H-5

Hylätty (0)

Ei saavuta arviointikriteeri 1-tasoa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
-käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
-etsiä tietoa eri tietolähteistä
-raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa
- ottaa vastaan ohjausta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
-toimia ryhmän jäsenenä
-suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita
tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
-- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden