Verkkosivujen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: R0244-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.05.2019 - 26.05.2019
Ajoitus
26.08.2019 - 10.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea-ammattikorkeakoulu
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila
Opettaja
- Taina Lintilä
Vastuuopettaja
Taina Lintilä
Ryhmät
-
NTV219SNTietojenkäsittelyn koulutus, päivätoteutus, S19, Tikkurila
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa verkkosivustoja käyttäen alan keskeisiä työvälineitä ja tekniikoita
- suunnitella, luoda ja julkaista verkossa esitettäviä sisältöjä
- kuvata, kehittää ja toteuttaa käyttöliittymiä toimeksiantajan tavoitteiden tukemisen näkökulmasta
- arvioida www-sivustojen kehittämistarpeita ja käyttökelpoisuutta
Toteutustapa
Tämä on päivätoteutus.
Opintojakson voit suorittaa:
a) Osallistumalla lähiopetustunneille Tikkurilassa ja suorittamalla tehtävät
b) Etänä opiskelemalla materiaalit itsenäisesti ja suorittamalla tehtävät
Opintojakson voi suorittaa joko osallistumalla lähitunneille, tai osittain/kokonaan etäopiskeluna verkossa. Jotkut osa-alueet on tarkoitus tehdä kokonaan etänä opiskelemalla ne itsenäisesti. Lähitunneille voi aina halutessaan osallistua, vaikka valitsisikin itsenäisen verkko-opiskelun.
Lähitunneilla voit tehdä soveltavia tehtäviä workshop-muotoisesti ja siellä voit pyytää tarvittaessa opettajalta apua.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaalit ovat käytettävistä opintojakson Optima-työtilan kautta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa keskimäärin 134 työtuntia. Opintojaksoon liittyy sekä monivalinta kokeita että käytännön harjoituksia tasaisesti koko opintojakson ajan. Opiskelijan kannattaa varata lähituntien lisäksi riittävästi aikaa opintojakson tehtävien tekemiseen.
Arviointiasteikko
H-5
Hylätty (0)
Ei saavuta arviointikriteeri 1-tasoa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
-käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
-etsiä tietoa eri tietolähteistä
-raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa
- ottaa vastaan ohjausta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
-toimia ryhmän jäsenenä
-suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita
tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
-- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden