•   Service Design R0216-3014 07.01.2020-26.05.2020  10 op  (NTV218KA) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    The student is able to
    - describe how value is createdfor the customers through service
    - recognize the essence of Service Design thinking and methods
    - plan, implement and evaluate a Service Design projectusing service design methods
    - apply creative problem-solving and develop working methods individually and in teams
    - foster entrepreneurship through service design

    Vastuuopettaja

    Terhi Kärpänen

    Toteutusmuoto

    80% Lähiopetus, 20% Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Opettajien tekemä materiaali sekä opintojakson aikana sovittava kirjallisuus. Kalbach, J.2016. Mapping experiences. O’reilly media, Sebastopol. Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum, Helsinki.

    Toteutustapa

    Tämä on monimuotototeutus. Pääosin lähiopetusta tiistaisin ilta-aikaan sekä maanantai-päivisin, osin opetusta myös etätyövälineiden avulla.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Arviointi perustuu palvelumuotoiluprojektien tuloksiin sekä teamin edistymiseen ja työskentelyyn projektin aikana. Opintojakson arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Suorituskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    07.01.2020 - 26.05.2020

    Ilmoittautumisaika

    25.11.2019 - 12.01.2020

    Ryhmä(t)
    • NTV218KA
    Paikkoja

    20 - 35

    Yksikkö

    Laurea-ammattikorkeakoulu

    Opettaja(t)

    Taina Lintilä, Terhi Kärpänen

    Koulutus

    Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila

    Toimipiste

    Laurea Tikkurila

    T&K osuus

    4 op

    Virtuaaliosuus

    2 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Opintojaksolla tehdään asiakas- sekä hankeprojekteja.

    Aika ja paikka

    Maanantai päivisin ja tiistai iltaisin Laurean Tikkurilan kampuksella.

    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta Arvioidaan soveltuvilta osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Hyvä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta Arvioidaan soveltuvilta osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Kiitettävä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita Arvioidaan soveltuvilta osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä