Terhi Kärpänen
80% Lähiopetus, 20% Etäopetus
Opettajien tekemä materiaali sekä opintojakson aikana sovittava kirjallisuus. Kalbach, J.2016. Mapping experiences. O’reilly media, Sebastopol. Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum, Helsinki.
Tämä on monimuotototeutus. Pääosin lähiopetusta tiistaisin ilta-aikaan sekä maanantai-päivisin, osin opetusta myös etätyövälineiden avulla.
Arviointi perustuu palvelumuotoiluprojektien tuloksiin sekä teamin edistymiseen ja työskentelyyn projektin aikana. Opintojakson arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
07.01.2020 - 26.05.2020
25.11.2019 - 12.01.2020
20 - 35
Laurea-ammattikorkeakoulu
Taina Lintilä, Terhi Kärpänen
Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila
Laurea Tikkurila
4 op
2 op
H-5
Opintojaksolla tehdään asiakas- sekä hankeprojekteja.
Maanantai päivisin ja tiistai iltaisin Laurean Tikkurilan kampuksella.
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta Arvioidaan soveltuvilta osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta Arvioidaan soveltuvilta osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita Arvioidaan soveltuvilta osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä