Hannamari Talasma
30% Lähiopetus, 70% Etäopetus
Opintojaksoilla käytettävä kirjallisuus ilmoitetaan opintojakson alkaessa Optimassa. MAPA-työkirja 10 €.
Suomeksi
Uudistuva hoitotyö -opintojakso 10 op koostuu kolmesta osasta:
1)Yhteiskehittäminen sosiaali-ja terveyspalveluissa 5 op
2)Käyttäjäkeskeisiä palveluita ja tuotteita yritystoiminnalla 3 op
3)Kliinisten taitojen vahvistaminen 2 op
1) Yhteiskehittäminen sosiaali- ja terveyspalveluissa 5 op
-Orientaatioluento (Zoom-tallenne)
-Verkkotehtävä: Yhteiskehittämisen teoreettiset valmiudet
- Työpajatyöskentely x 2 (ensimmäinen lähitunneilla, toinen etänä)
- Osallistava yhteiskehittäminen -projekti yhdessä työelämäkumppanin kanssa projektikohtaisen aikataulun mukaisesti (virtuaalinen projekti)
- Projektin tuotosten julkistamistaminen Zoom-webinaarissa
2) Käyttäjäkeskeisiä palveluita ja tuotteita yritystoiminnalla 3 op
-Ennakkotehtävä verkossa (yksilötehtävä)
- Ideointityöpaja (verkossa?)
- Ideasta liikeideaksi pienryhmätyöskentely
- Liikeideoiden esittäminen samassa Zoom-webinaarissa yhteiskehittämisen projektituotosten kanssa
3) Kliinisen osaamisen vahvistaminen 2 op
- Kliinisen osaamisen työpajat (simulaatio/case-harjoittelu)
- Mapa-kertaus
- Vaativa lääkehoito (suonensisäinen neste- ja lääkehoito) ja lääkelaskenta
Arviointi tapahtuu Laurean arviointikehikon mukaisesti vaativuustasolla 2.
Arviointikehikko löytyy Linkistä.
Yhteiskehittäminen sosiaali-ja terveyspalveluissa 5 op (K5-T1)
Käyttäjäkeskeisiä palveluita ja tuotteita yritystoiminnalla 3 op (K5-T1)
Kliinisten taitojen vahvistaminen 2 op (hyväksytty/hylätty)
01.08.2020 - 31.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 40
Laurea Otaniemi
Anna-Kaisa Hankaniemi, Hannamari Talasma, Heidi Jokinen, Irene Pylkkänen, Kaija Marttila, Kirsi Leinonen, Lilja Palo, Marjo Ruuti, Pia Lahtinen, Tarja P. Virtuaalihlö1, Anne Kokko, Hanna Vatanen
Sairaanhoitajakoulutus (SHG2), Laurea Otaniemi
Laurea Otaniemi
5 op
7 op
Hyväksytty/Hylätty
Opiskelija voi osoittaa osaamisensa opettajille opintojakson osista näyttönä. Näytöstä on sovittava opintojakson aloituksessa.
Osallistava yhteiskehittäminen -projekti toteutuu kokonaisuudessaan työelämäyhteistyössä. Käyttäjäkeskeisiä palveluita ja tuotteita yritystoiminnalla -osiossa yhteiskehittämällä tuotettuja palveluita/sovelluksia/interventioita on mahdollista konseptoida ja kehittää liiketoiminnallisesta näkökulmasta eteenpäin.
Orientaatio moduuliin V sekä Yhteiskehittäminen sote-palveluissa (Zoom-tallenteet, katsottavissa kesäkuussa)
Yhteiskehittämiseen liittyvä verkkotehtävä (itsenäinen suoritus 15.6.-15.8. välillä)
Yhteiskehittämisen työpaja I
SIMULAATIOTYÖPAJA
Yhteiskehittämisen työpaja II (Zoom-webinaari)
MAPA
PAKOLLINEN Lääke- ja nestehoidon työpaja
Käyttäjäkeskeisiä palveluita ja tuotteita yritystoiminnalla
Käyttäjäkeskeisiä palveluita ja tuotteita yritystoiminnalla
Yhteiskehittämisen ja Käyttäjälähtöisten palveluiden esittelyseminaari (yhteistyökumppani mukana antamassa palautetta)
PAKOLLINEN Elvytys- ja akuuttihoitotyön työpaja
Opiskelijan ajankäyttö jakautuu 10 op (n.270 h) seuraavasti:
Lähiopetus ja -ohjaus
Verkkotyöskentely
Työpajatyöskentely
Pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Yhteiskehittäminen sosiaali-ja terveyspalveluissa 5 op
Käyttäjäkeskeisiä palveluita ja tuotteita yritystoiminnalla 3 op
Kliinisten taitojen vahvistaminen 2 op
Aikataulut ja opetustilat löytyvät Pakista.
PE 21.8. 9-16 Yhteiskehittäminen sote-palveluissa: työpaja I (läsnäolo tärkeää)
TO 27.8. 12.30-15.45 Käyttäjälähtöisiä palveluita yritystoiminnalla: työpaja I
PE 28.8. 8.30- 15.45 Pakollinen SIMULAATIOTYÖPAJA PE 11.9. 8.30-11.45 Yhteiskehittämisen työpaja II : ZOOM-webinaari (läsnäolo tärkeää)PE 18.9. 8.30-11.45 Käyttäjälähtöisiä palveluita yritystoiminnalla: etätyöpaja II Zoom-webinaarina
TO 24.9. 8.30-15.45 Neste- ja lääkehoidon paja/RYHMÄ A
PE 25.9. 8.30-15.45 Neste- ja lääkehoidon paja/RYHMÄ B
TO 1.10. 8.30-15.45 Elvytys ja akuuttihoitotyön työpaja/RYHMä A
PE 2.10. 8.30-15.45 Elvytys ja akuuttihoitotyön työpaja/RYHMÄ B
TO 17.12. 8.30-15.45 MAPA
PE 18.12. 8.30-15.45 Yhteiskehittämisen ja käyttäjälähtöisten palveluiden seminaari
Opiskelija osaa: AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään -etsiä tietoa eri tietolähteistä -raportoida AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen - toimia yhteistyötahon kanssa - ottaa vastaan ohjausta RYHMÄTYÖTAIDOT JA VASTUULLISUUS -toimia ryhmän jäsenenä -suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti -noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
Opiskelija osaa: AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa - raportoida sovitulla tavalla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen - toimia ammatillisesti yhteistyötahon kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa - osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä RYHMÄTYÖTAIDOT JA VASTUULLISUUS - toimia tavoitteellisesti ryhmässä - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä - vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen - ottaa vastuuta yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta - ennakoida ohjaustarpeitaan RYHMÄTYÖTAIDOT JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä - suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden