Strategisen uudistumisen johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: NY00BL19-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
26.11.2018 - 02.12.2018
Ajoitus
01.01.2019 - 10.05.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
- Suomi
Koulutus
- Tulevaisuuden innovatiiviset digitaaliset palvelut (NYA3), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Elina Rajalahti
Vastuuopettaja
Elina Rajalahti
Ryhmät
-
NYA319KJTulevaisuuden innovatiiviset digitaaliset palvelut, yamk, K19, Leppävaara
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
- soveltaa ja syntetisoida palveluajattelun eri näkökulmia organisaation strategisessa johtamisessa ja kehittämisessä sekä arvioida niiden strategisia vaikutuksia liiketoimintaan ja kilpailukykyyn.
- suunnitella, arvioida ja kehittää organisaation valmiuksia strategiseen uudistumiseen digitalisoituvassa yhteiskunnassa.
- tunnistaa organisaation digitaalisen kehittämisen keskeiset tavoitteet ja toimijat sekä kehittää organisaation digitaalista strategiaa ja sen jalkauttamista.
- arvioida liiketoiminnan strategisen uudistumisen ajureita ja oman organisaation digitaalisen transformaatiota.
- soveltaa ja arvioida skenaarioajattelua strategisen uudistumisen välineenä
Toteutustapa
Opintojakson opetus koostuu kolmesta lähipäivästä. Oppiminen toteutetaan työskentelemällä yhteistoiminnallisesti sekä lähipäivissä että verkossa Laurean verkko-oppimisympäristö Optimassa.
Núria Solsona Caban luennot ovat englanniksi.
Aika ja paikka
1.2.2019, 9.3.2019 ja 4.4.2019 Laurea Leppävaara
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson oppimateriaali löytyy oppimisympäristö Optimasta opintojakson työtilasta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojakson tehtävät on kytketty työelämään. Opintojakson päätehtävässä harjoitellaan tieteellisen tutkitun näyttöön perustuvan (Evidence Based), tiedon hakua ja käyttöä kansainvälisistä tietokannoista.
Kansainvälisyys toteutuksella
Opintojaksolla kv-luennoitsija
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmassa esitettyihin tavoitekuvauksiin ja opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0 - 5, jonka perustana on EQF-taso 7.
European Qualification Framework -Eurooppalainen viitekehys (EQF) on työkalu, jonka avulla eri maiden ja erilaisten tutkintojärjestelmien myöntämiä tutkintoja voidaan ymmärtää ja vertailla.
Opintojaksolla arvioidaan kaksi oppimistehtävää asteikolla 1-5. Toinen tehdään englanniksi ja toinen suomeksi, sekä tehtävistä tehdään esittelyvideo.Esittelyvideon arvioinnnissa käytetään vertaisarviointia asteikolla 1-5. Vertaisarvioinnin vaikutus on kokonaisarvioon nostava/laskeva. Tehtäviä arvioidaan suhteessa arviointikrteereihin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ei lunasta opiskelupaikkaa orientaatiovaiheessa. Hän ei suorita opintojaksolla osoitettuja tehtäviä hyväksyttävästi, tai ei yllä opintojakson päätehtävissä tasoon, Tyydyttävä (T1).
Hylätty (0)
Opiskelija ei lunasta opiskelupaikkaa orientaatiovaiheessa. Hän ei suorita opintojaksolla osoitettuja tehtäviä hyväksytysti, tai ei yllä opintojakson päätehtävässä tasoon, Tyydyttävä (T1).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa:
Tietoperusta:
-hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti.
Käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä.
Ongelmanratkaisu:
-ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa.
Kehittäminen:
-tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen.
Viestintä:
-viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
Englanniksi
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa
Tietoperusta:
-hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen.
-käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä.
Ongelmanratkaisu:
-ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja.
Kehittäminen:
-luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon.
Viestintä:
-vestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti.
Englanniksi
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa:
Tietoperusta
- luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden.
Ongelmanratkaisu:
-ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja.
Kehittäminen:
-osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää
osaamisalueen toimintaa.
Viestintä:
-viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle englannin kilellä.