Siirry suoraan sisältöön

LY Kyselytutkimus sosiaalisen median käyttötottumuksista (Kaarikeskus) (15 op)

Toteutuksen tunnus: LY00BK16-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

29.11.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 13.05.2022

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

13 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

14 % Lähiopetus, 86 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

7 - 7

Koulutus

  • Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer (HLBP), Laurea Hyvinkää
  • Liiketalouden koulutusohjelma (HLB), Laurea Hyvinkää
  • Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää

Opettaja

  • Pirjo Lappalainen

Vastuuopettaja

Pirjo Lappalainen

Ryhmät

  • HLBV21SN
    Liiketalouden ydinosaamisen P2P-projektit

Toteutustapa

Projektin tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa verkkokysely, jossa selvitetään mitä sosiaalisen median kanavia Kaarikeskuksen asiakkaat (ja heidän omaiset) ja yhteistyökumppanit käyttävät ja minkä kanavien kautta he haluavat saada tietoa Kaarikeskuksen toiminnasta ja palveluista.

Ennen tutkimusta opiskelijat perehtyvät Kaarikeskuksen nettisivuihin ja muihin netistä löytyviin materiaaleihin kuin myös Kaarikeskukselta saataviin lisämateriaaleihin, kuten toimintasuunnitelma vuodelle 2022. Opiskelijat haastattelevat myös Kaarikeskuksen toimitusjohtajaa. Näiden tietojen pohjalta opiskelijat tekevät nykytila-analyysia. Lisäksi he perehtyvät myös Kaarikeskuksen yhteistyökumppaneihin netistä ja somekanavista saatavan tiedon valossa ja tarkastelevat ja analysoivat millaista heidän viestintänsä ja markkinointinsa on.

Analyysien ja verkkokyselyn tulosten analysoinnin jälkeen opiskelijat esittävät kehittämisehdotuksia Kaarikeskuksen someviestinnän kehittämiseksi. Jos aikaa jää niin Kaarikeskuksen henkilökunta toivoisi myös, että heitä perehdytetään somekanavien käyttöön.

Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin (Kaarikeskus Oy) kanssa.

Projekti on suunnattu ensisijaisesti monimuoto-opiskelijoille.

Projektin toimeksiannon jälkeen tiimi työstää projektisuunnitelman ja kun yhteistyökumppani on sen hyväksynyt niin alkaa projektin toteutus.

Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin (esim. LK, AM, BJ).

Viestintäkäytänteet sovitaan yhdessä kun projekti alkaa.

Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, voimme sijoittaa opiskelijan toiseen, samaa moduuliosaamista tuottavaan projektiin.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Aika ja paikka

Aikataulut näkyvät Lukkarikoneessa ja Tuudossa.
Ohjaukset ovat prebriiffin ja briiffin jälkeen etänä.
Projektin tulokset esitellään yhteistyökumppanille Hyvinkään kampuksella tai yhteistyökumppanin pyynnöstä heidän toimipisteellään.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin toiminnallista osuutta tukeva lähdemateriaali, jonka pohjalta kirjoitetaan tietoperustat (2) ja pidetään osaamisen näytöt (2) valitaan projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja ja yhteistyökumppani on Kaarikeskus. Tutustu etukäteen Kaarikeskukseen yrityksenä ja sen tarjoamiiin palveluihin osoitteessa. www.kaarikeskus.fi

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Projektin väliarviointi, osaamisen näytöt, tulosten esittely, loppuarviointi ja projektin päättyminen sovitaan projektin käynnistyessä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä noin 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn nnoin 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn noin 8 h viikossa. Lisäksi ohjaavan opettajan ohjaukseen varataan 1 h viikossa.

Lisätietoja opiskelijoille

Projektipäivä on tiistai, jolloin tiimin yhteiseen projektityöskentelyyn tulee varata klo 8-14 välinen aika..

Tutkintosäännön 18 § mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan ohjaajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.)

Päiväopetuksen laatukriteerit täyttyvät alla olevan raportin mukaisesti:
https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/pirlapp_laurea_fi/Ee2msSbz1JFIkN-gr6YUajIB2M2WuOl1G6jBQwjxkQz2Pw?e=uXh7mX

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmassa ilmoitettavaan arviointikriteeristöön” (Laurean tutkintosääntö).

Projektin arvinoinnissa käytetään AMK-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikkoa.

Arviointikehikossa on kaksi vaativuustasoa, vaativuustaso I ja vaativuustaso II. Moduulille/opintojaksolle/projektille määritellään vaativuustaso ennen toteutuksen aloittamista. Tässä projektissa käytämme vaativuustasoa I (aloittavat opiskelijat) ja tasoa II (vanhemmat opiskelijat).

Arviointikehikon vaativuustasoilla osaaminen on kuvattu tasoille H/1, 3 ja 5. Syntyvää osaamista arvioidaan kokonaisvaltaisesti. Hyvä osaaminen (3) edellyttää myös tyydyttävän osaamisen saavuttamista ja vastaavasti kiitettävä osaaminen (5) myös tyydyttävän ja hyvän osaamisen arviointikriteereiden täyttymistä. Mikäli osaaminen ei täysin saavuta hyvää tasoa, mutta täyttää tyydyttävän tason kriteerit, määrittyy arvosanaksi 2. Vastaavasti arvosanan 4 opiskelija saa, mikäli osaaminen on hyvällä tasolla, mutta ei vielä kaikilta osin kiitettävää.


AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektiin liittyviä tehtäviä tai suorituksia kunnes projekti on hyväksytysti suoritettu.” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Projektin tietoperustat lähetetään Urkundiin plagiointitarkastusta varten.

Arviointikehikko käydään yhdessä lävitse projektin alussa.