Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisten palvelujen kehittäminen sote-integraatiossa (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9531-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

31.05.2019 - 31.07.2019

Ajoitus

01.08.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D /YAMK

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot

Opettaja

  • Piia Silvennoinen
  • Elina Rajalahti

Vastuuopettaja

Piia Silvennoinen

Ryhmät

  • TYJ19SJ
    Täydentävä osaaminen (yamk-tutkinto), S19, Yhteiset opinnot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- hahmottaa digitaalisten palvelujen kehittämistarpeita sekä palvelun asiakkaalle tuottaman arvon merkityksen
- hahmottaa asiakkaiden aktiivista ja itsehoidollista roolia edistäviä tekijöitä palveluiden tuottamisessa
- analysoi ja arvioi tulevaisuuteen suuntautunutta digitaalisten palvelujen kehittämistä sosiaali-ja terveysalan muuttuvassa ekosysteemissä
- soveltaa yhteiskehittämiseen perustuvaa moniammatillista lähestymistapaa asiakaslähtöisten terveys- ja hyvinvointipalvelujen kehittämisessä
- suunnitella ja johtaa tiedon hyödyntämistä palvelujen kehittämisessä

Toteutustapa

Opintojakson opetus koostuu kolmesta lähipäivästä. Oppiminen toteutuu työskentelemällä yhteistoiminnallisesti sekä lähipäivissä että verkossa Laurean verkko-oppimisympäristö Optimassa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson oppimateriaali löytyy oppimisympäristö Optimasta opintojakson työtilasta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opintojakso koostuu 3 lähipäivästä ja itsenäisestä opistelusta (mm. Optimatyötilan hyödyntäminen). Lähiopetus toteutuu Tikkurilan kampuksella ja luokkatila löytyy Pepistä/Pakista ja Tikkurilan ala-aulan seinältä.
Lähipäivät:
Perjantai 13.9.2019 klo 9.00 - 16.30
Perjantai 11.10.2019 klo 9.00 - 16.30
Lauantai 16.11.2019 klo 9.00 - 16.30

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmassa esitettyihin tavoitekuvauksiin ja opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0 - 5 , jonka perustana on EQF-taso 7. European Qualification Framework -Eurooppalainen viitekehys (EQF) on työkalu, jonka avulla eri maiden ja erilaisten tutkintojärjestelmien myöntämiä tutkintoja voidaan ymmärtää ja vertailla.
Opintojakson oppimistehtävä arvoidaan asteikolla (Hyl/0 - K5). Arviointikriteerit noudattavat Laurean arviointikriteerejä.