Ketterät menetelmät palvelumuotoilussa (10 op)
Toteutuksen tunnus: A9493-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
30.03.2020 - 19.04.2020
Ajoitus
01.05.2020 - 20.08.2020
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opettaja
- Sami Kauppinen
- Janne Lahti
Ryhmät
-
TYJ20KJTäydentävä osaaminen (yamk-tutkinto) K20, Yhteiset opinnot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa ketterän suunnittelusprintin sekä hahmottaa menetelmän hyödyt
- käyttää palvelumuotoilun menetelmiä ja työkaluja suunnittelumahdollisuuksien tunnistamiseen ja palveluprototyyppien toteuttamiseen
- hahmotella ja visualisoida vaihtoehtoisia suunnitteluratkaisuja sekä arvioida niitä kriittisesti
- kehittää suunnitteluratkaisuja käyttäjätiedon pohjalta ketterästi ja iteratiivisesti
Toteutustapa
Lähipäivät ja verkko-opetus (Huom! sisältää oletuksen, että elokuussa kampukset ovat auki. Mikäli eivät, opetukselle tulee vaihtoehtoinen toteutus. Tästä tiedotetaan kesän aikana):
19.05.2020 09.00 - 12.00 Ulkopuolinen tila : Verkko
30.07.2020 09.00 - 12.00 (aikaan mahdollinen muutos) Ulkopuolinen tila : Verkko
03.08.2020 09.00 - 16.30 216 (60 henkilöä) 134 (6 henkilöä) 136 (6 henkilöä) 140 (8 henkilöä) 155 (6 henkilöä)
04.08.2020 09.00 - 16.30 216 (60 henkilöä) 134 (6 henkilöä) 136 (6 henkilöä) 140 (8 henkilöä) 155 (6 henkilöä)
05.08.2020 09.00 - 16.30 216 (60 henkilöä) 134 (6 henkilöä) 136 (6 henkilöä) 140 (8 henkilöä) 155 (6 henkilöä)
06.08.2020 09.00 - 16.30 216 (60 henkilöä) 134 (6 henkilöä) 136 (6 henkilöä) 140 (8 henkilöä) 155 (6 henkilöä)
07.08.2020 09.00 - 16.30 216 (60 henkilöä) 134 (6 henkilöä) 136 (6 henkilöä) 140 (8 henkilöä) 155 (6 henkilöä)
20.08.2020 16.00 - 20.00 Ulkopuolinen tila : Verkko
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
YAMK opintojakson Arviointikriteerit:
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. (Tietoperusta)
- ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa (Kehittäminen)
- viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle. (Viestintä)
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. (Tietoperusta)
- käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. (Kehittäminen)
- viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. (Viestintä)
Tyydyttävän arvosanan 1 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. (Tietoperusta)
- käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. (Ongelmanratkaisu)
- tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. (Kehittäminen)
- viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
Esitietovaatimukset
A9330 Digitaalisten palvelujen käyttäjäkeskeinen suunnittelu 10 op tai A9457 Palvelumuotoilun prosessi ja menetelmät 10 op tai vastaava osaaminen.