Digimarkkinointi ja analytiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9470-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
18.05.2020 - 24.05.2020
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Laurea Leppävaara, tiko
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Tulevaisuuden innovatiiviset digitaaliset palvelut (NYA3), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Juhana Isohanni
- Satu Luojus
Ryhmät
-
NYA320KJTulevaisuuden innovatiiviset digitaaliset palvelut, yamk, K20, Leppävaara
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella yritykselle/julkisen sektorille digitaalisen markkinoinnin strategiaa monikanavaisen liiketoiminnan lähtökohdista
- kuvata digimarkkinoiden kohderyhmien vaatimuksia ja toimintaa digitaalisessa ympäristössä
- kerätä ja käsitellä digitaalisista tietomassaa markkinoinnin ja tuote/palvelukehityksen tarpeisiin
- hyödyntää asiakaskokemusta ja sosiaalista mediaa digimarkkinoinnissa
- käyttää digimarkkinoinnin uusia ratkaisumalleja ja menetelmiä ja hyödyntää analytiikkaa
- soveltaa markkinoinnin digistrategiaa käytännössä hyödyntämällä edellä mainittuja menetelmiä
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan etäopetuksena. Opetuspäivien välillä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti. Opetuspäivien välillä opiskelijat saavat tarvittaessa ohjausta opettajalta.
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista ensimmäiseen lähiopetuspäivään.
Oppimisalustana toimii Optima.
Aika ja paikka
Opetuspäivät: 3.9.2020, 3.10.2020 ja 7.11.2020 (klo 9.00 - 16.30)
Korona-pandemian tilanne syksyn 2020 kuluessa voi vaikuttaa opintojakson toteutustapaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali koostuu opintojaksolla jaettavasta lähdekirjallisuudesta, opiskelijan itse etsimästä aineistosta sekä muusta opintojaksolla myöhemmin ilmoitetusta aineistosta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.
Opintojakso suoritetaan ensisijaisesti yksilötehtävinä.
Ole tarvittaessa yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Työelämäyhteistyö toteutetaan opiskelijan omassa työelämäkontekstissa.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opetuspäivät: 3.9.2020, 3.10.2020 ja 7.11.2020 (klo 9.00 - 16.30)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, mikä tarkoittaa keskimäärin noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakson suoritettuaan ppiskelija osaa
- analysoida organisaation digitaalista liiketoimintaa
- toimia organisaation digitaalisen markkinoinnin kehittäjänä
- arvioida eri teknologioiden soveltuvuutta digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen
- hyödyntää data-analytiikkaa digimarkkinoinnissa
- tunnistaa tiedon jalostamisen, visualisoinnin ja analysoinnin mahdollisuudet sekä menetelmät tiedon monipuoliseen hyödyntämiseen
Lisätietoja opiskelijoille
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta.(Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Opintojakso on tarkoitettu vain YAMK opiskelijoille.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
”Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön” (Laurean tutkintosääntö).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävän arvosanan 1 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. (Tietoperusta)
- käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. (Ongelmanratkaisu)
- tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. (Kehittäminen)
- viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. (Tietoperusta)
- käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. (Kehittäminen)
- viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. (Viestintä)
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. (Tietoperusta)
- ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa (Kehittäminen)
- viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle. (Viestintä)