Palvelumuotoilun prosessi ja menetelmät (10 op)
Toteutuksen tunnus: A9457-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
26.11.2018 - 02.12.2018
Ajoitus
01.01.2019 - 31.07.2019
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
8 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Leppävaara, tiko
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 30
Koulutus
- Tulevaisuuden innovatiiviset digitaaliset palvelut (NYA3), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Sami Kauppinen
- Päivi Pöyry-Lassila
- Satu Luojus
Vastuuopettaja
Satu Luojus
Ryhmät
-
NYA319KJTulevaisuuden innovatiiviset digitaaliset palvelut, yamk, K19, Leppävaara
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- soveltaa palvelulogiikan periaatteita palvelumuotoilussa
- soveltaa ja arvioida palvelumuotoilun menetelmiä ja työkaluja monipuolisesti palvelumuotoiluprosessin eri vaiheissa
- suunnitella ja toteuttaa itsenäisesti asiakasymmärryksen pohjaksi tarvittavan tiedonhankintaprosessin, analysoida kerätyn aineiston sekä raportoida tiedonkeruun tulokset
- kehittää suunnitteluratkaisua iteratiivisesti osana yhteistä tiedontuottamisen prosessia
- arvioida suunnitteluratkaisun toteutettavuutta ja vaikuttavuutta eri näkökulmista
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
• Goodwin (2009) Designing for the digital age. How to create human-centered products and services. Wiley Publishing, Inc.
• Schwarz, Roger M (2017) The skilled facilitator: a comprehensive resource for consultants, facilitators, coaches, and trainers. Jossey-Bass.
• Stickdorn, Marc; Lawrence, Adam; Schneider, Jacob (2018) This is service design doing. O’Reilly Media Inc.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Tutkimuksellisella kehittämistehtävällä toimeksiantaja työelämästä.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Lähiopetuspäivät: 12.1.2019, 31.1.2019, 8.3.2019, 5.4.2019, 6.4.2019 ja 10.5.2019 (klo 9 - 16.30)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
YAMK-opintojakson arviointikriteerit
T1 - K5