Siirry suoraan sisältöön

Intercultural Approach to Design Thinking (10 op)

Toteutuksen tunnus: A9269-3024

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

28.02.2022 - 15.06.2022

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Leppävaara, palvelu

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 10

Koulutus

  • Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara

Opettaja

  • Jami Riihihuhta
  • Kristina Henriksson
  • Päivi Mantere

Vastuuopettaja

Kristina Henriksson

Ryhmät

  • MLA221KA2
    Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara, ryhmä 2
  • MSA221SN
    Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, S21, Leppävaara

Osaamistavoitteet

The student is able to
- communicate in English in a professional way in his/her own field of study
- apply intercultural management into practice
- apply intercultural theories into practice
- plan and develop services by applying service design thinking

Toteutustapa

During the study unit, students will work in teams with a client to develop services. The implementation of the study unit is intensive. Students need to be prepared to work efficiently and actively during the studies.
The studies include English studies that are integrated into the study unit, following Laurea's learning approach Learning by Developing. In addition to working in English, the study unit focuses on intercultural theories and Design Thinking.

**This study unit is a finalist in the 2019 Quality Innovation Award in Higher Education in Finland**
H U O M !!
Tässä on tietoa, minkälaisia intensiivit ovat: https://video.laurea.fi/media/Intensive+Studies+2018-2019+Movie/0_0zyopg04

Nämä intensiivit ovat ainoastaan Laurean omille tutkinto-opiskelijoille tarkoitettuja. Ensisijaisesti otetaan mukaan marata-opiskelijoita, mutta voidaan ottaa myös mukaan muiden koulutusohjelmien opiskelijoita, mikäli tilaa löytyy.

HUOM! Hakea voi, ja valitsemme opiskelijoita näihin intensiiveihin, mutta jos korona estää matkailun, silloin toteutamme näiden maiden kanssa yhdessä verkossa intensiivit. Ajankohta keväällä on 27.3.-2.4.2022 Rovaniemellä, ja toinen toteutus on 24.-30.4.2022 Granadassa. Lisäksi tulee myös ylimääräisiä tehtäviä, jotta 10 op täyttyy.
Opettajat valitsevat lähtijät kohteisiin. Vain yhteen kohteeseen voi päästä.

EU maksaa matkat, asumisen ja ruuat opiskelijoille.
Opintojakso tehdään hankkeessa MOTION, ks. www.tourismotion.eu .

Haku intensiiveihin: Apply by writing an email, where you tell briefly about yourself, and why you should be chosen to join an intensive week. It it worthwhile creating a good or excellent application. Send it to MOTION [at] laurea.fi by 5.12.2021. Suitable candidates will be invited to interviews that will be held during 13.-17.12.2021, and possibly during 10.-14.1.2022.
***

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Design Thinking materials, you can consult also books in the library
Futures Thinking books
Cultural theory books

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Check out this video to see how our students have experienced intensive weeks:
https://video.laurea.fi/media/Intensive+Studies+2018-2019+Movie/0_0zyopg04

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

You will work with a client to create new service ideas for them.
Project MOTION

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Ajankohta keväällä on 27.3.-2.4.2022 Rovaniemellä, ja toinen toteutus on 24.-30.4.2022 Granadassa.

Kansainvälisyys toteutuksella

International environment
International guest lecturers

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10 ECTS= 270 hours of work/student

Sisältö ja sen jaksotus

Futures and Design Thinking

Lisätietoja opiskelijoille

Laurea students: the English level test must be carried out before signing up for this study unit. In case the test result is fail, then the prep course in English must be successfully completed before joining this study unit.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The study unit is carried out by implementing Learning by Developing. This means that both the study process and the end results influence the grade. Missing or late tasks returned will influence the grade. In addition, the student's skills in English will influence the grade. Each student gets an individual grade.
CEFR https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages/table-1-cefr-3.3-common-reference-levels-global-scale
information on criteria on language skills

Hylätty (0)

Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions