•   Ruokapalvelujen kehittäminen elämykseksi A9220-3003 19.03.2021-14.05.2021  10 op  (TOP220SY) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - tunnistaa asiakaskokemuksen ja trendien tärkeyden ruokapalvelujen kehittämisessä kohti elämyksellisyyttä
    - suunnitella, toteuttaa, analysoida ja kehittää palveluja ja –konsepteja eri asiakasryhmille vastuullisesti
    - toteuttaa kehittämisprosessin laatukriteerit huomioon ottaen

    Vastuuopettaja

    Henry Lybäck

    Toteutusmuoto

    60% Lähiopetus, 40% Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Elämystuottajan käsikirja Lapin elämysteollisuus osaamiskeskus 2009. Moniaistinen keittokirja Hopia, A.& Ihanus S. Turun yliopiston Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskuksen hallinnoima KUMURU-hanke 2014. This is service design Schneider, Jakob ; Stickdorn, Marc BIS Publishers 2010. The experience economy Pine, B. Joseph ; Gilmore, James H. Harvard Business Review Press 2011. Updated ed

    Toteutustapa

    Projektitoimeksiantajan kanssa yhteistyössä tehtävä elämyksellisen tapahtuma, jossa suunnittelu, ideointi ja toteutus ovat tärkessä osassa.
    Opintojakso tehdään yhteistyössä Unilever Food Solution kanssa.
    Opintojaksolla tehdään toimeksiantona elämyksellinen Take a Way-ruoka ja juoma konsepti.

    Opintojakson työskentely pohjautuu yhteiskehittämiseen, jota tehdään tiimeissä viikoittain.

    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
    - tunnistaa asiakaskokemuksen ja trendien tärkeyden ruokapalvelujen kehittämisessä kohti elämyksellisyyttä.
    - suunnitella, toteuttaa, analysoida ja kehittää palveluja ja konsepteja eri asiakasryhmille vastuullisesti.

    -toteuttavat kehittämisprosessin laatukriteerit huomioon ottaen.

    Keskeinen sisältö
    - kehittää toimeksiantajan kanssa erilaisia elämyksellisiä palveluita.

    - elämyksellinen palvelu ja sen tuottamisessa tarvittavat menetelmät..

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Arviointikriteerit ja arviointimenetelmät

    - yleiset AMK-tutkinnon arviointikriteerit.
    Opintojakson tehtävänannon mukainen arviointi.
    Arviointikriteereinä ovat

    33% Tiimityöskentely
    33% Elämyskäsikirjan tuotos
    33% Take a way konseptin ideointi ja toteuttaminen

    Opintojakso arvioidaan arviointiasteikolla 1-5.
    Hyväksytyn suorituksen edellytys on tekeminen aikataulussa siten, että niistä näkyy perehtyminen aiheeseen sekä oma/tiimin ajattelu ja kehittyminen.

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Suorituskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    19.03.2021 - 14.05.2021

    Ilmoittautumisaika

    23.11.2020 - 29.11.2020

    Ryhmä(t)
    • TOP220SY
    Paikkoja

    20 - 50

    Yksikkö

    Laurea Leppävaara, palvelu

    Opettaja(t)

    Anikó Lehtinen, Henry Lybäck

    Lisätietoja opiskelijoille

    Lisätietoja: Vastuuopettaja Henry Lybäck
    henry.lyback@laurea.fi

    Koulutus

    Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat

    Toimipiste

    Laurea Leppävaara

    T&K osuus

    6 op

    Virtuaaliosuus

    4 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Opintojaksolla toimeksiantajana toimii Unilever Food Solution. Opintojakso pitää sisällään tiedon keräämistä erilaisista take a way konsepteista ja vierailuja messuilla sekä asiantuntijaluentoja. Opintojaksolla toimitaan tiiviissä yhteistyössä yritysten kanssa.

    Toteutuksen tärkeät päivät

    Käydään läpi ensimmäisellä kontatikerralla.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    1 opintipiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Tässä opintojaksolla on käytännön toteutus tärkeässä roolissa, josta kertyy osa opintojakson tunneista.
    Opiskelijan työmäärän jakautuminen:

    Teoria ja vuorovaikutus 70 h
    Oppaan tekeminen ja eri menetelmien käyttö 70 h
    Tiedon kerääminen ja kartoitus 80 h
    Take a way konseptin ideointi ja toteuttaminen 50 h

    Aika ja paikka

    Pääosin opintojakson opetus tapahtuu ZOOM-verkkotyökalun kautta. Opintojakso alkaa 19.3. ja on perjantaisin klo 12:30-15:00..Opintojakso päättyy 21.5. palautepäivään.

    ZOOM tapaamisia on lähes joka viikko ja toimeksiantoa tehdään myös ukopuolella yhteistyöyritysten kanssa.