Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisten palvelujen käyttäjäkeskeinen suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9162-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 12.01.2020

Ajoitus

07.01.2020 - 17.03.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, tiko

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TON2), Tietojenkäsittely ja tietoliikenne (ICT)

Opettaja

  • Janne Lahti

Vastuuopettaja

Janne Lahti

Ryhmät

  • TON219SY
    Laurea täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S19, Tietojenkäsittely ja tietoliikenne (ICT)

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- soveltaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun periaatteita ja menetelmiä digitaalisten palvelujen kehittämisessä
- arvioida käyttäjäkeskeisen suunnittelu- ja tuotantoprosessin mahdollisuudet digitaalisten palvelujen kehittämisessä
- toteuttaa käyttäjätutkimuksen alan eettisten normien mukaisesti

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Selviää opintojakson alussa.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Selviää opintojakson aikana. Opintojaksolla tehdään aiheeseen liittyvä lbd-projekti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnissa noudatetaan Laurean AMK-opintojen vaatimustaso II kriteerejä alla kuvatulla tavalla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta