Digitaalisten palvelujen käyttäjäkeskeinen suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9162-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
26.11.2018 - 02.12.2018
Ajoitus
07.01.2019 - 14.06.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Tikkurila, tiko
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TON2), Tietojenkäsittely ja tietoliikenne (ICT)
Opettaja
- Janne Lahti
Vastuuopettaja
Janne Lahti
Ryhmät
-
TON218SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S18, Tietojenkäsittely ja tietoliikenne (ICT
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- soveltaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun periaatteita ja menetelmiä digitaalisten palvelujen kehittämisessä
- arvioida käyttäjäkeskeisen suunnittelu- ja tuotantoprosessin mahdollisuudet digitaalisten palvelujen kehittämisessä
- toteuttaa käyttäjätutkimuksen alan eettisten normien mukaisesti
Toteutustapa
Monimuotototeutus. Opintojakso toteutetaan ohjattuna lähiopetuksena ja itsenäisenä työskentelynä. Kontaktiopetusta on sekä luokassa että verkkoympäristössä. Sisältöön kuuluu teoreettinen osuus ja LbD-projekti aidolle asiakkaalle.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnissa noudatetaan Laurean AMK-opintojen vaatimustaso II kriteerejä kuvatulla tavalla.
Hylätty (0)
Arvioinnissa noudatetaan Laurean AMK-opintojen vaatimustaso II kriteerejä kuvatulla tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta