Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9125-MKA1811

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.05.2018 - 31.05.2018

Ajoitus

28.08.2018 - 21.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Leppävaara, palvelu

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus (MKA2), Laurea Leppävaara

Opettaja

  • Anne Hakkarainen
  • Anikó Lehtinen

Vastuuopettaja

Anne Hakkarainen

Ryhmät

  • MKA218SN
    Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus, päivätoteutus, S18, Leppävaara

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Toteutustapa

Opintojakson lähijaksot ovat keskiviikkoisin (satunnaisesti myös muita viikonpäiviä). Osallistuminen lähitunneille on kaikille välttämätöntä. Kontaktiopetuksen aikataulu ja sisältö tulee Optima-työtilaan A9125/MKA1811/1812 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla. Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen ja tehtävien palautuskansiot ovat jakson Optima-työtilassa 24.8.2018 lähtien.

Aika ja paikka

Lähijaksot toteutetaanLeppävaaran kampuksella.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan jakson Optima-työtilassa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125/MKA1811&MKA1812 Asiakaslähtöiset palvelut. Työtila avautuu 24.8.
1. lähiopetuskerta on 24.10. klo 12:30 - 15.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 20 tuntia
Tiimissä tapahtuva ja itsenäinen opiskelu 113,5 tuntia
Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.

Sisältö ja sen jaksotus

Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Lisätietoja opiskelijoille

Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jakson laajuus 5 op /133.5 tuntia ja sen osat:
1. Käsitteiden määrittely -tehtävä (yksilötehtävä): arviointi hyv/hyl (H/0)
2. Tentti palveluliiketoiminnan perusasioista (yksilötehtävä) arviointi T1 - K5 (20 %)
3. Projekti: Asiakaslähtöisyyden havainnointi -projekti (tiimitehtävä): arviointi T1 - K5 (80 %)

Opintojaksolla käytetään myös itsearviointia ja vertaisarviointia.