Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9125-MKA1811
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.05.2018 - 31.05.2018
Ajoitus
28.08.2018 - 21.12.2018
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Leppävaara, palvelu
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus (MKA2), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Anne Hakkarainen
- Anikó Lehtinen
Vastuuopettaja
Anne Hakkarainen
Ryhmät
-
MKA218SNMatkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus, päivätoteutus, S18, Leppävaara
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Toteutustapa
Opintojakson lähijaksot ovat keskiviikkoisin (satunnaisesti myös muita viikonpäiviä). Osallistuminen lähitunneille on kaikille välttämätöntä. Kontaktiopetuksen aikataulu ja sisältö tulee Optima-työtilaan A9125/MKA1811/1812 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla. Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen ja tehtävien palautuskansiot ovat jakson Optima-työtilassa 24.8.2018 lähtien.
Aika ja paikka
Lähijaksot toteutetaanLeppävaaran kampuksella.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan jakson Optima-työtilassa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125/MKA1811&MKA1812 Asiakaslähtöiset palvelut. Työtila avautuu 24.8.
1. lähiopetuskerta on 24.10. klo 12:30 - 15.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 20 tuntia
Tiimissä tapahtuva ja itsenäinen opiskelu 113,5 tuntia
Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Lisätietoja opiskelijoille
Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jakson laajuus 5 op /133.5 tuntia ja sen osat:
1. Käsitteiden määrittely -tehtävä (yksilötehtävä): arviointi hyv/hyl (H/0)
2. Tentti palveluliiketoiminnan perusasioista (yksilötehtävä) arviointi T1 - K5 (20 %)
3. Projekti: Asiakaslähtöisyyden havainnointi -projekti (tiimitehtävä): arviointi T1 - K5 (80 %)
Opintojaksolla käytetään myös itsearviointia ja vertaisarviointia.