Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9125-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 01.12.2019

Ajoitus

16.01.2020 - 31.03.2020

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Leppävaara, palvelu

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

13 - 40

Koulutus

  • Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara

Opettaja

  • Heidi Vähänikkilä

Vastuuopettaja

Heidi Vähänikkilä

Ryhmät

  • MSA220KN
    Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, K20, Leppävaara

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Toteutustapa

Tällä opintojaksolla luodaan pohjaa asiakaspalvelun -ja kokemuksen maailmaan.
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, opetuskielenä suomi.

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:

• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena Leppävaaran kampuksella.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos). Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (suomi & englanti). Lisäksi opintojakson aikana materiaalissa hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojakson aikana toteutetaan tutustumiskäynti hospitality-alan yritykseen. Tarkempi vierailukohde ja -aika ilmoitetaan opintojakson alussa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Ensimmäisellä kerralla pakollinen läsnäolo. Jotta opintojaksosta saa mahdollisimman paljon oppia, suositeltavaa on aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia.

Opintojakson kokonaisarvosana koostuu kahdesta eri osasta:

1) Book review -tehtävä (henkilökohtainen)
2) projektityö (ryhmätyönä)

Arviointikriteerit ja tehtävien sisältö käydään läpi opintojakson alussa, ne löytyvät opintojakson alkaessa myös Optiman työtilasta.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arvioinnissa käytetään Laurean yleisiä arviointikriteerejä, vaativuustaso 1.
Opintojakson kokonaisarvosana koostuu tehtävistä erikseen painotetusti (arviointi käydään tarkemmin läpi opintojakson alussa), hyväksytty arvosana 1-5.