Valitse opetussuunnitelma opintojen aloitusvuoden ja polun mukaan.
Satu Bethell
80% Lähiopetus, 20% Etäopetus
The aims of the course:
The student is able to
• apply creative expression to empower clients in social welfare practice
• use visual art methods for strengthening inclusion and participation in clients
• describe the theoretical basis of visual arts and creative methods within the social context
• discuss the societal impact of arts in welfare practice
Englanti
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.06.2021
20 - 40
Satu Bethell
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
1 op
Hyväksytty/Hylätty
Niina Glerean
Etäopetus
Englanti
01.08.2021 - 30.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
Sari Myréen
Laurea Yhteinen
Degree Programme in Nursing (SNV), Laurea Tikkurila, Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat, Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Verkkokampus
5 op
5 op
Hyväksytty/Hylätty
Niina Glerean
Etäopetus
Englanti
01.01.2022 - 31.07.2022
29.11.2021 - 05.12.2021
1 - 30
Niina Glerean, Sari Myréen, Mika Alastalo
Laurea Yhteinen
Degree Programme in Nursing (SNV), Laurea Tikkurila, Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat, Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Verkkokampus
5 op
5 op
Hyväksytty/Hylätty
Emmaculate Tamankag
Lähiopetus
Englanti
01.01.2022 - 31.07.2022
29.11.2021 - 31.01.2022
20 - 30
Emmaculate Tamankag
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
5 op
Hyväksytty/Hylätty
Henna Jalasmäki
Lähiopetus
Käytettävä oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Tämä opintojakso on osa varhaiskasvatuksen opettajan tai varhaiskasvatuksen sosionomin kelpoisuuden tuottavia opintoja.
Opintojakson luennot toteutetaan kontaktiopetuksena Tikkurilan kampuksella. Kurssi sisältään luentojen lisäksi tehtäviä, työelämäyhteistyötä,itsenäistä työskentelyä ja osaamiseen jakamiseen keskittyviä seminaareja.
Seuraamme ajankohtaista korona-virus turvaohjeistusta, jonka johdosta tämä opintojakso saatetaan järjestää osittain verkossa.
Opintojakson moduulit:
Moduuli 1: Luovuus, leikki ja osallisuus varhaiskasvatuksessa 5 op
Moduuli 2: Eheytetyn pedagogisen toiminnan suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi 5 op
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ohjeisiin ja kysy lisätietoa käytänteistä tarvittaessa.
Englanti
06.09.2021 - 30.11.2021
23.05.2021 - 31.07.2021
20 - 40
Anne Eskelinen, Sanna Saraste, Kati Rintakorpi, Henna Jalasmäki
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.)
Opintojaksosta laadittu laatukriteeristö on nähtävillä Canvasissa.
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
5 op
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.
Katso lisätietoa Linkistä: link.laurea.fi
Opintojakson aikana toteutetaan pedagogisen toimintaprojektin suunnittelu, ohjaus ja arviointi yhteistyössä työelämän kanssa. Projektin voi tehdä itsenäisesti tai parin kanssa.
Opiskelijat hankkivat varhaiskasvatusympäristöön sijoittuvan projektipaikan itsenäisesti. Projekteista keskustellaan tarkemmin opintojakson aloituskerralla.
Katso Pepistä kohta "Rytmitys- ja tilatoiveet ja ajoitus".
Opintojakso soveltuu vaihto-opiskelijoille.
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Moduuli 1: Luovuus, leikki ja osallisuus varhaiskasvatuksessa 5 op
Moduuli 2: Eheytetyn pedagogisen toiminnan suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi 5 op
Lloyd Bethell
40% Lähiopetus, 60% Etäopetus
Englanti
01.01.2022 - 31.05.2022
29.11.2021 - 05.12.2021
20 - 40
Lloyd Bethell
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
3 op
Hyväksytty/Hylätty
Sonja Kukkonen
Lähiopetus
Kirjallisuudesta ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opintojakson luennot toteutetaan kontaktiopetuksena Tikkurilan kampuksella. Kurssi sisältään luentojen lisäksi tehtäviä, itsenäistä työskentelyä ja osaamiseen jakamiseen keskittyviä seminaareja.
Seuraamme ajankohtaista korona-ohjeistusta, jonka johdosta tämä opintojakso saatetaan järjestää osittain verkossa.
Opintojaksoon kuuluvat moduulit:
Moduuli 1: Kasvattajana rikkaassa varhaiskasvatusympäristössä (2 op)
Moduuli 2: Moninaisuus ja monikulttuurisuus (3 op)
Moduuli 3: Lapsen kehityksen ja oppimisen tuki ja arviointi (4 op)
Moduuli 4: Monialainen yhteistyö (1 op)
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu.
Englanti
14.03.2022 - 31.05.2022
29.11.2021 - 31.12.2021
20 - 40
Sanna Saraste, Sonja Kukkonen
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).
Opintojaksosta laadittu laatukriteeristö on nähtävillä Canvasissa.
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
3 op
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä:
https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentFin_opintojensuunnittelu/SitePages/Osaamisen-tunnistaminen-ja-tunnustaminen.aspx
Katso Pakista kohta "Rytmitys- ja tilatoiveet ja ajoitus".
Toteutuksella on läsnäolovelvoite. Poissaolojen korvaamisesta sovitaan erikseen.
Tämä opintojakso sopii vaihto-opiskelijoille.
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Moduuli 1: Kasvattajana rikkaassa varhaiskasvatusympäristössä (2 op)
Moduuli 2: Moninaisuus ja monikulttuurisuus (3 op)
Moduuli 3: Lapsen kehityksen ja oppimisen tuki ja arviointi (4 op)
Moduuli 4: Monialainen yhteistyö (1 op)
Tiina Wikström
20% Lähiopetus, 80% Etäopetus
All relevant materials will be provided during the course.
Global Challenges and Possibilities within Social Services, Community Work and Client Counselling will take place online, as an interactive online course, using Zoom and Canvas. We will have a kick off-session and other meetings in Zoom. Kindly notice that this course will be rather intensive, as it only lasts less than a month (5-6.2022). There will be individual and pair/group assignments as well. The onsite part of the course includes attendance at World Village Festival (https://www.maailmakylassa.fi/en/in-english/).
The course is assessed as approved - failed.
Approved performance requires attendance at lectures/workshops and final seminar, as well as completion of all assignments.
Englanti
20.05.2022 - 30.06.2022
26.01.2022 - 30.04.2022
20 - 50
Tiina Wikström
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
4 op
4 op
Hyväksytty/Hylätty
The course in conducted in co-operation with Erasmus+ projects, the Global Village Festival and applying the info from University of Helsinki organized People and Planet International Conference.
The study unit is suitable also for exchange students as well as YAMK/Master students. The content for YAMK/Master students will be modified according to their field of studies.
Niina Glerean
20% Lähiopetus, 80% Etäopetus
will be informed in April 2022
Welcome to this collaborative online course "The international perspective of the code of ethics in care through the eyes of the healthcare professional".
In this course we will examine ethical dilemmas in nursing and in healthcare professions. During the course students we will also analyze country specific ethical guidelines that are guiding the healthcare professionals work in Finland, UK, Rwanda and Belgium. During this course, nursing students will be able to compare their experiences related to ethical dilemmas in nursing and discuss about them with colleagues from different countries.
Learning context can change very rapidly in education, this COIL project can help students to develop intercultural competences and learn with?and from?nursing students from other countries.?In this course there will be nursing students and teachers participating from Rwanda, UK, Finland, Botswana, and Belgium.?
Participants and Admission requirements
max 20 nursing students from each participating country
The course is recommended to nursing students who have been in clinical placement
Laurea's evaluation criteria 2 will be used as base for course evaluation.
Assessment:
Written assignment will be assessed with T1-K5/failed (1 = Pass, 2 = Satisfactory, 3 = Good, 4 = Very Good, 5 = Excellent).
Small assignments and group discussions will be evaluated (pass/fail). Passing the course requires active participation to online discussions and completing the written reports/essays/seminar presentations in given timetable.
Englanti
01.04.2022 - 30.06.2022
29.11.2021 - 13.02.2022
20 - 40
Niina Glerean, Tanja Hakkarainen
The timetable and more detailed course information will be send to the registered students in April 2022
If you have any further questions, please contact the responsible teachers
Tanja.hakkarainen@laurea.fi and niina.glerean@laurea.fi
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
4 op
H-5
-
Intensive course of 4 weeks
Kick off meeting 22/4/2022 (compulsory)
Last seminar 24/05/2022 (compulsory)
This course will be organized in collaboration with University of Rwanda, Coventry University and University Colleges Leuven-Limburg
1 credit is 27 hours of student work
Ethical dilemmas in health care:
-definition
-how to solve
-examples
Etäopetus
You can find all the material from Canvas learning environment
The course consists of four substantive modules:
Module 1 What is human trafficking, Module 2 Types of human trafficking, Module 3 Identifying victims of human trafficking, Module 4 Assistance to victims and anti-trafficking action in Finland
All these topics are explored by using presentations, video lessons and knowledge tests. Course includes also a summary of a research, article or thesis related to human trafficking and peer review.
Englanti
05.11.2021 - 28.02.2022
04.11.2021 - 30.11.2021
20 - 60
Olli Kaarakka
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
2 op
Hyväksytty/Hylätty
The course consists of four substantive modules:
Module 1 What is human trafficking, Module 2 Types of human trafficking, Module 3 Identifying victims of human trafficking, Module 4 Assistance to victims and anti-trafficking action in Finland
Course starts in 5.11.2021 and ends in 28.2.2022
Katja Hämäläinen
Etäopetus
The material can be found at the Canvas- learning environment
Verkko-opetus
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä.
Englanti
01.11.2021 - 22.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 30
Katja Hämäläinen
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Verkkokampus
2 op
5 op
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta
III-sektorin toimijat monikulttuurisuuden kentässä
22.11.2021 klo. 10.00 - 17.00 Conversation Cafe Work Shop Day . Osallistumisvelvoite
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Opiskelija osaa
- ymmärtää mielenterveyden ja hyvinvoinnin perusperiaatteet
- hahmottaa laajasti erilaisia paikallisia ja globaaleja tekijöitä, jotka vaikuttavat monikulttuuristen asiakkaiden mielenterveyteen ja hyvinvointiin
- tunnistaa monikulttuuristen asiakasryhmien mielenterveys- ja hyvinvointitarpeet eri elämäntilanteissa
- tunnistaa ja tunnustaa erilaiset paikalliset ja globaalit ohjelmat, luovat menetelmät ja parhaat käytännöt, jotka edistävät monikulttuuristen asiakkaiden hyvinvointia nyt ja tulevaisuudessa
Tiina Wikström
Etäopetus
The relevant course materials will be provided during the course.
NB! This is an interactive online course, where all meetings take place in zoom.
In this course, students will gain expertise on different innovative solutions and best practices aimed to promote multicultural and multidisciplinary professional competences. Students will be able to recognize the impact of globalization on holistic wellbeing and to increase their awareness of ethical knowledge, values and professional competences. Students are also able to recognize and apply different multidisciplinary ways, such as Multisensory Space method, in promoting their professional competences.
The course includes lectures and workshops and for the final written assignment, students can choose a topic that specifically interests them. The course environment is CANVAS.
This autumn the course is part of UNICAC Erasmus+ project. There are teachers and students from China, Uzbekistan and Tajikistan joining the course, so there is a great possibility to get truly global online and meet students and teachers from the Silk Road.
n this study unit the assessing of the competences will be done by using the criteria set for requirement level II.
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
To achieve grade 5 student must be able to
- analyse the acquired information, draw conclusions and combine theoretical knowledge with experiential knowledge
To achieve grade 3 student must be able to
- critically evaluate information and justify their actions with science-based knowledge
To achieve grade 1 (or pass) student must be able to
- use professional concepts in a consistent manner and demonstrate his/her familiarity with the knowledge basis
- report and communicate in a professional manner
“Students who have failed assignments or examinations required for passing a study unit must supplement or retake their study attainment in a manner and schedule defined by the teacher of the study unit..” (Laurea degree regulations.)
All staff and students of Laurea are expected to adhere to good scientific practices, which includes appropriate referencing. Familiarise yourself with the practices and, if needed, ask for more information. All study assignments are to be done as individual work unless otherwise instructed. [If Urkund is used when assignments are checked, the lecturer will inform the students of this.]
Englanti
08.10.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 01.08.2021
20 - 50
Tiina Wikström
According to the degree regulations (section 18) “students must be present in the first contact session or notify their teacher in charge if they cannot attend. If they fail to notify the teacher of their absence in the first contact session, their enrolment will be rejected. Another student in the queue may be enrolled in the study unit in the place of the absent student.”
For open UAS students, 5 places are reserved.
For Master students: 10 places are reserved (open UAS and regular)
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
5 op
5 op
H-5
According to the degree regulations “all students are entitled to demonstrate their competence. The recognition and accreditation of prior competence is initiated by the students themselves. The competence is recognised and accredited by the teacher responsible for the module or study unit or another person designated by the director of the UAS unit. The assessment is carried out according to the same criteria and grading scale as that adopted for the corresponding study unit.” For further information visit Link.
The course is connected with Erasmus+ project UNICAC.
The implementation schedule is visible to students in Pakki as implementation reservations. The last meeting serves as the final seminar. There is no exam in this course but instead an ePortfolio/eDiary.
This multidisciplinary study unit is suitable for exchange students as well as Master students.
One credit equals approximately 26.7 hours of work performed by the student.
Tiina Wikström
Etäopetus
The relevant course materials will be provided during the course.
NB! This is an interactive online course, where all meetings take place in zoom.
In this course, students will gain expertise on different innovative solutions and best practices aimed to promote multicultural and multidisciplinary professional competences. Students will be able to recognize the impact of globalization on holistic wellbeing and to increase their awareness of ethical knowledge, values and professional competences. Students are also able to recognize and apply different multidisciplinary ways, such as Multisensory Space method, in promoting their professional competences.
The course includes lectures and workshops and for the final written assignment, students can choose a topic that specifically interests them. The course environment is CANVAS.
The course is conducted in co-operation with Erasmus+ projects as well as includes the 3UAS futurist conference.
n this study unit the assessing of the competences will be done by using the criteria set for requirement level II.
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
To achieve grade 5 student must be able to
- analyse the acquired information, draw conclusions and combine theoretical knowledge with experiential knowledge
To achieve grade 3 student must be able to
- critically evaluate information and justify their actions with science-based knowledge
To achieve grade 1 (or pass) student must be able to
- use professional concepts in a consistent manner and demonstrate his/her familiarity with the knowledge basis
- report and communicate in a professional manner
“Students who have failed assignments or examinations required for passing a study unit must supplement or retake their study attainment in a manner and schedule defined by the teacher of the study unit.” (Laurea degree regulations.)
All staff and students of Laurea are expected to adhere to good scientific practices, which includes appropriate referencing. Familiarise yourself with the practices and, if needed, ask for more information. All study assignments are to be done as individual work unless otherwise instructed. Urkund is used when assignments are checked.
Englanti
08.03.2022 - 30.06.2022
29.11.2021 - 04.03.2022
20 - 60
Tiina Wikström
According to the degree regulations (section 18) “students must be present in the first contact session or notify their teacher in charge if they cannot attend. If they fail to notify the teacher of their absence in the first contact session, their enrolment will be rejected. Another student in the queue may be enrolled in the study unit in the place of the absent student.”
For open UAS students, 15 places are reserved.
For Master students: 10 places are reserved (open UAS and regular).
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
3 op
5 op
H-5
According to the degree regulations “all students are entitled to demonstrate their competence. The recognition and accreditation of prior competence is initiated by the students themselves. The competence is recognised and accredited by the teacher responsible for the module or study unit or another person designated by the director of the UAS unit. The assessment is carried out according to the same criteria and grading scale as that adopted for the corresponding study unit.” For further information visit Link.
The course is conducted in co-operation with Erasmus+ projects as well as includes the 3UAS futurist conference.
The implementation schedule is visible to students in Pakki as implementation reservations. The last meeting serves as the final seminar. There is no exam in this course but instead an ePortfolio/eDiary.
This multidisciplinary study unit is suitable for exchange students as well as Master students.
One credit equals approximately 26.7 hours of work performed by the student.
Etäopetus
Englanti
21.09.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.06.2021
20 - 40
Maria Normann
Laurea Tikkurila, sote
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat, Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
1 op
5 op
H-5
Lotta Tiikkainen
Lähiopetus
Englanti
29.03.2022 - 17.05.2022
29.11.2021 - 13.02.2022
20 - 30
Teija Uino, Lotta Tiikkainen
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
Tiina Pitkänen
Lähiopetus
Recommended study material will be published later.
Contact lessons, lectures, independent studying and workshops
Attendance and participation to all workshops is MANDATORY
Participation in contact lessons and workshop.
Written assignment that is assessed T1-K5 / failed.
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
”Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. … Hylätyn suorituksen voi uusia kaksi kertaa.” (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. [Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.]
Englanti
01.09.2021 - 16.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 30
Tiina Pitkänen, Eveliina Kolankiewicz
Student must participate to the first contact lesson (orientation) to maintain his/her place in the study unit. If student cannot participate to orientation, he/she must inform the course teacher. If student fails to attend to orientation and fails inform the teacher, he /she may loose his/her place in the study unit.
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
H-5
Will be available in Pakki and will be discussed during the first contact lesson.
Student must participate to the 1st contact lesson / orientation.
Attendance to at least 80% of the lectures is mandatory.
Attendance to ALL workshops is mandatory.
There will be a written assignment that will be graded 1-5.
Study unit is suitable for nursing exchange students
5 credits = 135 hours of student's work.
The study unit will be taught during the autumn 2021
Kati Rintakorpi
50% Lähiopetus, 50% Etäopetus
Mainly online materials.
The course is part of the qualification of an early childhood education teacher / socionom (varhaiskasvatuksen opettaja / sosionomi).
The lessons and workshops will take place on Tikkurila campus and Zoom 50 / 50. Attendance requirement at lessons and workshops will be 75% / 100% to achieve the versatile theoretical and practical skills required for an early childhood education teacher / socionom.
Laurea's lecturers and experts are responsible for teaching. The course includes individual, paired and small group assignments, working life cooperation, home study and knowledge sharing seminars. Instructions for the assignments will be available at Canvas workspace.
Attendance requirement at lessons and workshops will be 75% / 100%
Group essay, presentation based on the group essay, peer feedback, grade 1-5
Individual essay, grade 1-5
Englanti
01.01.2022 - 31.05.2022
29.11.2021 - 31.12.2021
20 - 40
Kati Rintakorpi, Henna Jalasmäki
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
1 op
5 op
Hyväksytty/Hylätty
1) Early Childhood Education and Care (ECEC) quality and development project with ECEC professionals. The assignment examines the development recommendations of the National Education Evaluation Center (Karvi 2019), discusses the situation in practice (staff interviews) and reflects on the theory. The task is carried out in group and pair work. The assignment consists of an essay and a presentation of 15 minutes. The topic will be chosen by the group.
2) Child observation and parent cooperation task in a kindergarten. Individual work. Essay and child description. The description will be used as a reference in the process of the Child's Individual Curriculum (The Child's VASU) studies during this course.
The time line of the course will be presented at the first lesson. After that you can find it in Canvas.
Values and standards of early childhood education and care, 5 ECTS, including
1 ECTS The key documents
3 ECTS The key concepts
1 ECTS Operating culture and the learning community
Participation, agency and cooperation, 5 ECTS, including
2 ECTS Development of the child
3 ECTS Agency of the child and the family in Early Childhood Education and Care
Kristiina Kuparinen
Lähiopetus
Oppimateriaalina käytetään pääasiassa autenttisia varhaiskasvatuksen dokumentteja. Lisää arkipäivän suomea voi hyvin opiskella esimerkiksi teoksesta Kuparinen - Tapaninen: Oma suomi 2. Suomea aikuisille. Otava. Ammatillisiin tilanteisiin löydät lisätietoa teoksesa Kela - Korpela - Lehtinen: Ihan lähellä. Työelämän suomea lähihoitajille. Edita. Sivut 56 - 126.
Kurssi toteutetaan lähiopetuksena Tikkurilan kampuksella ja itsenäisenä työskentelynä verkko-oppimisalusta Canvasissa.
Kurssilla on kaksi arvioitavaa tehtävää (50 % arvosanasta) ja testi sanastosta, tekstin ja kuullun ymmärtämisestä (50 %). Arviointikriteerit perustuvat eurooppalaisen viitekehyksen taitotasokuvaukseen B1.1, ja siinä painottuvat varhaiskasvatuksessa tarvittavat viestintätaidot.
Englanti
16.03.2022 - 31.05.2022
29.11.2021 - 31.12.2021
20 - 25
Kati Rintakorpi, Kristiina Kuparinen
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
H-5
Kurssi on suunnattu opiskelijoille, joille suomi on toinen kieli.
5 opintopistettä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Opetustunnit kattavat tästä noin 40 tuntia. Sen lisäksi tehtäviin kuuluu ennakkolukemista ja muita opiskelijan tuotoksia.
Kurssin sisältö jakautuu neljään teemaan. Jokaista teemaa käsitellä 2-3 viikkoa. Teemat ovat:
1) Lähdetään metsään retkelle! Ryhmän ohjaamiseen tarvittavaa kielitaitoa.
2) Jokainen lapsi on yksilö. Getting to know the chilld as an individual..Tutustutaan pedagogisen dokumentoinnin kieleen.
3) Hyvä päivä ja huono päivä. Harjoitellaan tunteista puhumista ja vuorovaikutusta vanhempien kanssa.
4) Lasten hyvät kysymykset. Opettamiseen tarvittavaa kielitaitoa.
Lisätietoja: Jotta saat riittävästi tukea kielitaitosi kehittämiseen, kurssilla on 80% läsnäolopakko.
Kurssi on hylätty, jos opiskelija ei osallistu vähintään 80-prosenttisesti lähiopetukseen ja/tai opiskelija ei palauta tehtäviä tai tehtävät eivät vastaa tehtävänantoja.
Opiskelija osaa osallistua keskusteluihin, ilmaista mielipiteensä ja toimia vuorovaikutuksessa jokapäiväisissä, rutiininomaisissa tilanteissa (esimerkiksi ohjatessaan lapsia ja jutellessaan vanhempien kanssa). Opiskelija löytää vaihtoehtoisia tapoja ilmaista itseään, jos oikeaa sanaa ei löydy. Opiskelija osaa toimia kohteliaasti viestintätilanteissa. Opiskelija ymmärtää pääkohdat ja joitakin yksityiskohtia puheesta ja kirjoituksesta, kuten tiedotteista vanhemmille, ammatillisista asiakirjoista ja lastenohjelmista. Opiskelija osaa selostaa pääkohdat ja joitain yksityiskohtia todellisista tai kuvitelluista aiheista. Opiskelija käyttää melko monipuolista sanastoa, perusrakenteita ja joitakin monimutkaisempia muotoiluja. Opiskelija ääntää suomea ymmärrettävästi ja melko vaivattomasti.
Opiskelija osaa osallistua keskusteluihin, ilmaista mielipiteensä ja toimia vuorovaikutuksessa jokapäiväisissä tilanteissa melko vaivattomasti (esimerkiksi ohjatessaan lapsia ja jutellessaan vanhempien kanssa). Opiskelija on jossain määrin aloitteellinen keskusteluissa ja löytää vaihtoehtoisia tapoja ilmaista itseään, jos oikeaa sanaa ei löydy. Opiskelija osaa toimia kohteliaasti viestintätilanteissa. Opiskelija ymmärtää pääkohdat ja joitakin yksityiskohtia puheesta ja kirjoituksesta, kuten tiedotteista vanhemmille, ammatillisista asiakirjoista ja lastenohjelmista. Opiskelija osaa selostaa pääkohdat ja joitain yksityiskohtia todellisista tai kuvitelluista aiheista myös silloin, kun ei ole siihen valmistautunut. Opiskelija käyttää melko monipuolista sanastoa, monenlaisia rakenteita ja joitakin fraaseja ja idiomeja. Opiskelija ääntää suomea ymmärrettävästi ja melko vaivattomasti.
Opiskelija osaa osallistua keskusteluihin, ilmaista mielipiteensä ja toimia vuorovaikutuksessa jokapäiväisissä tilanteissa melko vaivattomasti (esimerkiksi ohjatessaan lapsia ja jutellessaan vanhempien kanssa). Opiskelija on aloitteellinen keskusteluissa ja löytää vaihtoehtoisia tapoja ilmaista itseään, jos oikeaa sanaa ei löydy. Opiskelija osaa toimia kohteliaasti viestintätilanteissa ja huomioida kulttuuriset tavat - esimerkiksi sen, kuinka eri ikäisten kanssa viestitään. Opiskelija ymmärtää pääkohdat, avainsanat ja tärkeät yksityiskohdat puheesta ja kirjoituksesta, kuten tiedotteista vanhemmille, ammatillisista asiakirjoista ja lastenohjelmista. Opiskelija osaa selostaa pääkohdat ja joitain yksityiskohtia todellisista tai kuvitelluista aiheista myös silloin, kun ei ole siihen valmistautunut. Opiskelija käyttää monipuolista sanasta, monenlaisia rakenteita ja useita fraaseja ja idiomeja. Opiskelija ääntää suomea ymmärrettävästi ja vaivattomasti.
Tiina Wikström
Etäopetus
The course materials are provided during the course.
Kindly notice, this course is an interactive online course that takes place in Canvas and Zoom. Autumn 2021 theme is nature-related wellness at work.
Learning outcomes of the course
The student is able to
- broadly perceive different local and global factors that promote wellness at work in different fields
- identify different local and global programs, plans and good practices for wellness at work
- recognize and practice different ways and methods (such as multisensory methods, art, relaxation, NLP and other cognitive methods, narrativity, solution-oriented and supervisory methods etc.) of reducing work-related stress factors and health and wellness risks, both in their own student lives and future working lives
- identify and acknowledge the best practices from employee to manager to impact wellness at work
The course course environment is Canvas, with zoom and padlet etc.
In this study unit the assessing of the competences will be done by using the criteria set for requirement level II.
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
To achieve grade 5 student must be able to
- analyse the acquired information, draw conclusions and combine theoretical knowledge with experiential knowledge
To achieve grade 3 student must be able to
- critically evaluate information and justify their actions with science-based knowledge
To achieve grade 1 (or pass) student must be able to
- use professional concepts in a consistent manner and demonstrate his/her familiarity with the knowledge basis
- report and communicate in a professional manner
“Students who have failed assignments or examinations required for passing a study unit must supplement or retake their study attainment in a manner and schedule defined by the teacher of the study unit. (Laurea degree regulations.)
All staff and students of Laurea are expected to adhere to good scientific practices, which includes appropriate referencing. Familiarise yourself with the practices and, if needed, ask for more information. All study assignments are to be done as individual work unless otherwise instructed. [If Urkund is used when assignments are checked, the lecturer will inform the students of this.]
Englanti
15.09.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 11.06.2021
20 - 50
Tiina Wikström
According to the degree regulations (section 18) “students must be present in the first contact session or notify their teacher in charge if they cannot attend. If they fail to notify the teacher of their absence in the first contact session, their enrolment will be rejected. Another student in the queue may be enrolled in the study unit in the place of the absent student.”
When places available, max 10 open UAS students (Bachelor and Master) can attend the course.
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
4 op
5 op
H-5
According to the degree regulations “all students are entitled to demonstrate their competence. The recognition and accreditation of prior competence is initiated by the students themselves. The competence is recognised and accredited by the teacher responsible for the module or study unit or another person designated by the director of the UAS unit. The assessment is carried out according to the same criteria and grading scale as that adopted for the corresponding study unit.” For further information visit Link.
This course is partly connected with relevant Erasmus+ or other projects. In Autumn 2021, this course is interlinked with nature-related work wellness project eLulu.
The actual implementation schedule is directly visible to students in Pakki as implementation reservations. There is no exam in this course but the course includes a project-based portfolio.
The study unit is suitable for exchange students.
NB! This study unit is also suitable for Master students!
One credit equals approximately 26.7 hours of work performed by the student.
Tiina Wikström
20% Lähiopetus, 80% Etäopetus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Projekti suoritetaan TSRn rahoittamassa eLulu-hankkeessa.
Projektin sisältö: eLuontoluotsi työhyvinvoinnin tueksi
eLulu eli eLuontoluotsi työhyvinvoinnin tueksi -hanke on Työsuojelurahaston rahoittama Laurean hanke, jonka tavoitteena on tuottaa virtuaalinen eLuontoluotsi-palvelu. Palvelun ajatuksena on nimensä mukaisesti luotsata työntekijöitä luontoon: viettämään voimaannuttavia hetkiä luonnossa tai tuomaan pala luontoa osaksi työntekijän omaa arkea. Hankkeen tavoitteena on luoda e-pohjainen, yksilölliset tarpeet huomioiva, helppokäyttöinen matalan kynnyksen tai jopa kynnyksetön ratkaisu, jolla luonto ja sen hyvinvointivaikutukset voidaan tuoda luontevaksi osaksi työpäivää. Hankkeessa kartoitetaan tutkittuja työhyvinvointiin vaikuttavia menetelmiä, joita pilotoidaan ja tutkitaan työyhteisöissä.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös osana muia toteutuksia (esim. Wellness at Work 10 ECTS version).
Ohjausajoista ja viestintäkäytänteistä sovitaan erikseen.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
”Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön” (Laurean tutkintosääntö).
Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa II. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektiin liittyviä tehtäviä tai suorituksia kunnes projekti on hyväksytysti suoritettu.” (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.
Suomi
01.09.2021 - 31.12.2021
02.08.2021 - 15.09.2021
0 - 20
Riikka Kanervo, Tiina Wikström, Minna Pietikäinen
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Laurea Yhteinen
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat, Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
5 op
4 op
Hyväksytty/Hylätty
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Hanke on osa TSR-rahoitteista tutkimusta.
Projekti on on-going syyslukukaudella.
Satu Bethell
Lähiopetus
Englanti
06.09.2022 - 20.10.2022
23.05.2022 - 15.08.2022
0 - 22
Satu Bethell
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
Hyväksytty/Hylätty
Kati Rintakorpi
Etäopetus
All materials available online.
- Core Curriculum for Early Childhood Education and Care (2018)
Available as an ebook at Laurea library. You can also buy it from online from National Agency for Education, price 20 €:
https://verkkokauppa.oph.fi/EN/page/product/national-core-curriculum-for-early-childhood-education-and-care-2018/2555301.
- Act of Early Childhood Education and Care (2018)
Unofficial Translation:
https://www.finlex.fi/en/laki/kaannokset/2018/en20180540.pdf
- Convention on the Rights of the Child https://www.unicef.org/child-rights-convention/convention-text#
- Finnish Education Evaluation Centre (FINEEC / KARVI) https://karvi.fi/en/early-childhood-education/
- EVERY DAY QUALITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CARE: https://karvi.fi/app/uploads/2020/06/FINEEC_T1620.pdf
- GUIDELINES AND RECOMMENDATIONS FOR EVALUATING THE QUALITY OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CARE: https://karvi.fi/app/uploads/2019/03/FINEEC_Guidelines-and-recommendations_web.pdf
- Peter Moss and Pat Petrie. Education and social pedagogy: What relationship?. London Review of Education. Vol. 17(3):393-405. DOI: 10.18546/LRE.17.3.13
- Juha Hämäläinen and Lisbeth Eriksson, Social Pedagogy in Finland and Sweden: A comparative analysis, 2016, Pedagogia Social. Revista Interuniversitaria, 27, 71-93. http://dx.doi.org/10.7179/PSRI_2016.27.05
- Ryynänen, S., & Nivala, E. (2017). Empowerment or emancipation? Interpretations from Finland
and beyond. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 30, 33-46. DOI:10.7179/PSRI_2017.30.03.
The course is part of the qualification of an early childhood education socionom / teacher (varhaiskasvatuksen sosionomi / opettaja).
The lessons and workshops will take place online via Zoom. Attendance requirement at online lessons and workshops will be 80% / 100% to achieve the versatile theoretical and practical skills required for an early childhood education socionom / teacher.
The course includes individual, paired and small group assignments, working life cooperation, home study and knowledge sharing seminars. Instructions for the assignments will be available at Canvas workspace a week before the course start.
- Vasu quiz (pair work) 1 ECTS (pass / fail)
- Learning diary (individual work) 1 ECTS (pass / fail)
- Exam 3 ECTS (grade: fail–1–5)
- Project with working life 3 ECTS (grade: fail–1–5)
- Essay 2 ECTS (grade: fail–1–5)
More specific evaluation criteria will be introduced when the course starts.
Englanti
31.08.2022 - 07.11.2022
23.05.2022 - 15.08.2022
20 - 50
Kati Rintakorpi
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
3 op
10 op
Hyväksytty/Hylätty
1) RECOGNITION OF PRIOR LEARNING
Any competence that corresponds to the learning outcomes of the course can be included in it through recognition and accreditation of prior learning. The starting point is competence-based thinking: what matters is your competence itself, not how and where you acquired it. The procedures for the recognition and accreditation of prior learning are Recognition of prior studies and Demonstration of competence.
Where to start:
At first you would need to go carefully through the objectives, contents and assignments of the course to evaluate if there would be some entity / several entities where you already have know-how and competence? If yes, think how you can demonstrate your competence (e.g. earlier certificates, individual essay, short research or development project at your workplace, report, portfolio). Within one week of the start of the course contact the responsible teacher kati.rintakorpi@laurea.fi to arrange a Zoom meeting where we will discuss and identify your competence and agree on the method of demonstrating your competence.
OR
2) RECOGNITION OF WORK-BASED LEARNING
If you are working in ECEC at the same time that studying it would be possible to find an alternative way to complete the course or some part of it by recognizing what information and skills you can learn (or have already learned) at your workplace.
Where to start?
At first you would need to go carefully through the objectives, contents and assignments of the course to analyze if there would be some entity / several entities which you can learn at your work place?
If yes, think how you can learn those things in practice and how you can demonstrate your competence (e.g. essay, short research or development project at your workplace, report, portfolio).
Within one week of the start of the course contact the responsible teacher kati.rintakorpi@laurea.fi to arrange a Zoom meeting where we will discuss and identify your work situation, general and personal goals and agree on the method of learning and demonstrating your competence.
Early Childhood Education and Care (ECEC) quality and development project with ECEC professionals. The assignment examines the development recommendations of the National Education Evaluation Center (Karvi 2019), discusses the situation in practice (staff interviews) and reflects on the theory. The task is carried out in group and pair work. The assignment consists of an essay and a presentation of 15 minutes. The topic will be chosen by the group. (3 credits)
The course will be implemented online between 31.8. and 7.11. 2022.
Online meetings at Zoom will be on:
Wed 31.8. at 12.30–15.30
Thu 15.9. at 12.30–15.30 VASU QUIZ
Tue 27.9. at 12.30–15.30
Thu 6.10. at 12.30–15.30 EXAM
Tue 25.10. at 12.30–15.30 PROJECT PRESENTATIONS
Return date for Learning diary and essay is by 7.11.2022
- 5 x 3 hour online lessons via Zoom > active participation required
- independent study: video lessons at Canvas virtual learning environment > learning diary about the video lessons (1 ECTS*)
- pair work: VASU quiz (1 ECTS)
- individual exam (3 ECTS)
- group work: project with working life (3 ECTS)
- individual essay (2 ECTS)
*1 ECTC means about 27 hours work load for student
Values and standards of early childhood education and care, 5 ECTS
1. identifying the values and standards which define pedagogical work in ECEC
2. understanding the pedagogical entity of education, instruction and care (EDUCARE)
3. the meaning of socio-cultural theory of learning in
• social, psychological, and physical learning environment
• learning by playing
4. the frame of social pedagogy in ECEC
- Online Lessons
- Vasu quiz (pair work) 1 ECTS (pass / fail)
- Learning diary (individual work) 1 ECTS (pass / fail)
- Exam 3 ECTS (grade fail–1–5)
Promoting the child’s agency in ECEC, 5 ECTS
5. developing child-involving activities and supporting children’s culture in ECEC
• from the child’s individual ECEC plan process to the plan of the group
• pedagogical documentation
6. planning, evaluating and developing pedagogical work in the learning community
- Lessons
- Project with working life 3 ECTS (grade fail–1–5)
- Essay 2 ECTS (grade fail–1–5)
Niina Glerean
Etäopetus
Englanti
01.08.2022 - 31.12.2022
23.05.2022 - 14.08.2022
1 - 30
Niina Glerean, Sari Myréen, Mika Alastalo
Laurea Yhteinen
Degree Programme in Nursing (SNV), Laurea Tikkurila, Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat, Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Verkkokampus
5 op
5 op
Hyväksytty/Hylätty
Tiina Wikström
Etäopetus
The source materials needed for the subject area of the project are selected separately after the project assignment.
Empathic Service Design and Co-Creation in Social and Health Care course is conducted as project-based online studies between 3.10.2022-31.12.2022, including an online kick-off meeting and an online final seminar as well as 3 online workshops.
The course is completed in cooperation with thematically related Laurea project(s), details to be provided later.
The key competences to be developed are as follows:
The student is able to
- understand the principles of service design and co-creation in social and health care system context
- identify future global and local social and health needs at the individual and community level
- recognize different current developments and innovations as well as empathic co-creation possibilities in social and health care service design
- apply different service design and co-creation methods of client and patient empowerment within social and health care
The project may provide competence and credits for other modules as well.
Guidance sessions and communication practices are agreed on a project-specific basis.
Laurea reserves the right to make changes.
“The evaluation of competence is based on the descriptions of objectives in the curricula, and the level of competence is assessed according to the evaluation criteria listed in the implementation plan for the studies.” (Laurea degree regulations).
Evaluation is discussed at the beginning of the project.
In this study unit the assessing of the competences will be done by using the criteria set for requirement level II.
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
To achieve grade 5 student must be able to
- analyse the acquired information, draw conclusions and combine theoretical knowledge with experiential knowledge
To achieve grade 3 student must be able to
- critically evaluate information and justify their actions with science-based knowledge
To achieve grade 1 (or pass) student must be able to
- use professional concepts in a consistent manner and demonstrate his/her familiarity with the knowledge basis
- report and communicate in a professional manner
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
To achieve grade 5 student must be able to
- evaluate the applicability of produced knowledge, skill or idea to other contexts as well as their impact
- anticipate needs of customers and/or co-operation partners
To achieve grade 3 student must be able to
- propose creative solutions at work
- promote professional co-operation and enhance customer and partner relationships
To achieve grade 1 (or pass) student must be able to
- act independently taking into account the operating environment
- take responsibility for interaction with customers and/or co-operation partners and for responding to their needs
TEAMWORK SKILLS, LEADERSHIP AND RESPONSIBILITY
To achieve grade 5 student must be able to
- evaluate and develop the team’s entrepreneurial and responsible approach to work
- evaluate the possibilities for utilising competence and plan his/her personal development and development of the team
To achieve grade 3 student must be able to
- act in a manner that promotes the team’s entrepreneurial and responsible approach to work
- describe the development of his/her competence in relation to the learning outcomes
To achieve grade 1 (or pass) student must be able to
- describe the significance of his/her actions for successful co-operation
- describe his/her competence in relation to the learning outcomes
"Students who has failed to demonstrate their competence in accordance with the approved level must supplement or retake their study attainment in a manner and schedule defined by the teacher of the study unit. In project studies, students must supplement the competence missing from the project’s learning outcomes, until their competence can be evaluated as passing." (Degree regulations.)
Englanti
27.10.2022 - 31.12.2022
23.05.2022 - 30.06.2022
5 - 14
Tiina Wikström
The study unit corresponds to the requirements of Bachelor's level education. Additionally, Master level students can also participate in the course.
According to the degree regulations (section 18) "students must be present for the first contact teaching session, or they must notify the responsible teacher of their absence to confirm they intend to participate in studies, Alternatively, the teacher can specify a different manner for the student to confirm that they intend to participate in the studies. The completion of these measures can be required within a week of the studies having begun. The application of the aforementioned approach requires that the teacher notifies the students accepted to the study unit of the practice and that the practice is specifically mentioned in the study unit’s implementation plan.
If the student has a justified reason for not attending the first contact teaching session or for not notifying the teacher of their intention to be involved in studies in the manner required by the teacher, the student must contact the responsible teacher to agree on participation in the studies. Their registration for the study unit will be rejected, of the student does not notify the teacher of being absent from the first contact teaching session or the reason for their absence cannot be considered justified, Another student who is in line for the study unit can be selected in their place."
The quality of the study unit implementation has been assessed and the self-evaluation report is available in Canvas.
Laurea-ammattikorkeakoulu
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
4 op
5 op
H-5
All students are entitled to demonstrate their competence. The recognition and accreditation of prior competence is initiated by the students themselves. The competence is recognised and accredited by the teacher responsible for the studies or another person designated to the position. The assessment is carried out according to the same assessment criteria and, as a rule, same grading scale as that adopted for the corresponding study unit or module. The student is entitled to apply for accreditation of prior competence regardless of where, how and when the competence has been acquired. The student may also seek accreditation of competence to be acquired on the job as part of their degree (work-based learning). The student is responsible for demonstrating and verifying their competence and for providing sufficient information.
The course is completed in cooperation with thematically related Laurea project(s), details to be provided later.
Project guidance is offered during the kick-off meeting and workshops and by email, as needed.
The study unit is suitable for exchange students. Also, Master level exchange students can apply.
One credit equals approximately 26.7 hours of work performed by the student.
The course contents will be available in Canvas once the course starts.
Olli Kaarakka
Etäopetus
You can find all the material from Canvas learning environment
The course consists of four substantive modules:
Module 1 What is human trafficking, Module 2 Types of human trafficking, Module 3 Identifying victims of human trafficking, Module 4 Assistance to victims and anti-trafficking action in Finland
All these topics are explored by using presentations, video lessons and knowledge tests.
Englanti
01.08.2022 - 31.12.2022
23.05.2022 - 30.11.2022
20 - 60
Olli Kaarakka
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Verkkokampus
2 op
Hyväksytty/Hylätty
The course consists of four substantive modules:
Module 1 What is human trafficking, Module 2 Types of human trafficking, Module 3 Identifying victims of human trafficking, Module 4 Assistance to victims and anti-trafficking action in Finland
Tiina Wikström
Etäopetus
The relevant course materials will be provided during the course.
NB! This is an interactive online course, where all the meetings take place in zoom. The lecture parts are recorded, if you miss a meeting.
The student is able to
- acknowledge the needs for cultural and professional knowledge and skills in the intercultural and multidisciplinary working life
- gain more cultural competence and ability to use different methods for studying and working in intercultural environments and society
- develop different professional competencies from the intercultural and multidisciplinary point of view
- apply the principles of sustainable development in their personal and future working life
In this course, students will gain expertise on different innovative solutions and best practices aimed to promote intercultural and multidisciplinary professional competences. Students will be able to recognize the impact of globalization on holistic wellbeing and to increase their awareness of ethical knowledge, values and professional competences. Students are also able to recognize and apply different multidisciplinary ways in promoting their professional competences.
The course includes lectures and workshops and for the final written assignment, students can choose a course-related topic that specifically interests them. The course environment is CANVAS (opened in October).
This autumn, the course is conducted in co-operation with Erasmus+ project ILO and the PIONEER Alliance (European University network).
In this study unit the assessing of the competences will be done by using the criteria set for requirement level II.
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
To achieve grade 5 student must be able to
- analyse the acquired information, draw conclusions and combine theoretical knowledge with experiential knowledge
To achieve grade 3 student must be able to
- critically evaluate information and justify their actions with science-based knowledge
To achieve grade 1 (or pass) student must be able to
- use professional concepts in a consistent manner and demonstrate his/her familiarity with the knowledge basis
- report and communicate in a professional manner
“Students who have failed assignments or examinations required for passing a study unit must supplement or retake their study attainment in a manner and schedule defined by the teacher of the study unit.” (Laurea degree regulations.)
All staff and students of Laurea are expected to adhere to good scientific practices, which includes appropriate referencing. Familiarise yourself with the practices and, if needed, ask for more information. All study assignments are to be done as individual work unless otherwise instructed. Urkund is used when assignments are checked.
Englanti
03.10.2022 - 31.12.2022
23.05.2022 - 30.06.2022
20 - 50
Tiina Wikström
According to the degree regulations (section 18) “students must be present in the first contact session or notify their teacher in charge if they cannot attend. If they fail to notify the teacher of their absence in the first contact session, their enrolment will be rejected. Another student in the queue may be enrolled in the study unit in the place of the absent student.”
For open UAS students, 15 places are reserved.
For Master students: 10 places are reserved (open UAS and regular).
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
4 op
5 op
H-5
According to the degree regulations “all students are entitled to demonstrate their competence. The recognition and accreditation of prior competence is initiated by the students themselves. The competence is recognised and accredited by the teacher responsible for the module or study unit or another person designated by the director of the UAS unit. The assessment is carried out according to the same criteria and grading scale as that adopted for the corresponding study unit.” For further information visit Link.
The course is conducted in co-operation with Erasmus+ project ILO as well as the PIONEER Alliance (European University network).
The implementation schedule is visible to students in Pakki as implementation reservations. The last meeting serves as the final seminar (the attendance is obligatory). There is no exam in this course but instead an ePortfolio/eDiary. The lecture sections are partly recorded.
This multidisciplinary study unit is suitable for exchange students as well as Master students.
One credit equals approximately 26.7 hours of work performed by the student.
40% Lähiopetus, 60% Etäopetus
Englanti
01.10.2022 - 31.12.2022
23.05.2022 - 15.08.2022
20 - 40
Lloyd Bethell
Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
2 op
3 op
Hyväksytty/Hylätty
Tiina Pitkänen
Lähiopetus
Recommended study material will be published later.
Contact lessons, lectures, independent studying and workshops
Attendance and participation to all workshops is MANDATORY
Participation in contact lessons and simulations.
Course exam that is assessed T1-K5 / failed.
There will be a group work that will be graded fail/redo - T1- K5.
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
”Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. … Hylätyn suorituksen voi uusia kaksi kertaa.” (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. [Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.]
Englanti
13.09.2022 - 30.11.2022
23.05.2022 - 29.05.2022
20 - 30
Ilari Ernamo, Tiina Pitkänen
Student must participate to the first contact lesson (orientation) to maintain his/her place in the study unit. If student cannot participate to orientation, he/she must inform the course teacher. If student fails to attend to orientation and fails inform the teacher, he /she may loose his/her place in the study unit.
Acute care and perioperative nursing studies from module 3 must be completed.
Student needs to wear nursing uniform for the workshops. Laurea UAS doesn't provide nursing uniforms.
Laurea Tikkurila, sote
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Laurea Tikkurila
H-5
Will be available in Pakki and will be discussed during the first contact lesson.
Student must participate to the 1st contact lesson / orientation.
Attendance to at least 80% of the lectures is mandatory.
Attendance to ALL workshops is mandatory.
There will be a exam that will be graded fail/redo - T1- K5.
There will be a group work that will be graded fail/redo - T1- K5.
Study unit is suitable for nursing exchange students who have studied anesthesiology, surgery, and perioperative and/or surgical nursing previously as this is complementary competence nursing course.
Student needs to wear nursing uniform for the workshops. Laurea UAS doesn't provide nursing uniforms.
5 credits = 135 hours of student's work.
The study unit will be taught during the autumn 2022
Tiina Wikström
Lähiopetus
Englanti
01.05.2023 - 15.06.2023
29.11.2022 - 05.12.2022
Tiina Wikström
Laurea-ammattikorkeakoulu
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Hyväksytty/Hylätty