•   Effective Organizational Communication R0255-3005 30.09.2020-13.12.2020  5 credits  (TOY220SY) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - plan and carry out organizational communications to support the organization’s business objectives
    - plan and maintain the organization’s media relations
    - encapsulate and communicate the organization’s key messages
    - communicate effectively and interactively according to stakeholder needs
    - measure and analyse the effectiveness of communications

    Teacher in charge

    Tiina Leppäniemi

    Mode of delivery

    Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Materiaali ja suositeltava kirjallisuus ovat opintojakson työtilassa. (not translated)

    Teaching methods

    Tämä opintojakso toteutetaan virtuaalisesti, ja sen voi suorittaa täysin etäopiskeluna.

    Opintojakson aikana on kuitenkin yhteisiä webinaareja, verkkokeskusteluja ja virtuaaliohjaustuokioita. Keskiviikkoisin (parilliset viikot 40-46 klo 15-18) pidettävien webinaarien aikana käsitellään opintojaksolle tärkeitä teoreettisia näkökulmia, esimerkkejä yrityselämästä ja ohjataan tehtävien tekemisessä. Kunkin webinaarin jälkeen avautuvat teemojen tehtävät, joiden palautusajat porrastetaan. Välitehtävien deadlinet rytmittävät opintojakson suoritusta siten, että opiskelija etenee kurssilla vaiheittain. Opintojakson lopussa palautetaan isompi raporttitehtävä, jota opiskelija työstää opintojakson aikana teemoihin liittyen. (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Eri tehtävien painotus arvioinnissa avataan tarkemmin opintojakson verkkotyötilan dokumenteissa sekä siitä käydään keskustelua ensimmäisessä webinaarissa.
    Opintojakson arvioinnissa noudatetaan Laurean yleisiä arviointikriteerejä. Arviointiin vaikuttavat asiat esitellään ensimmäisessä webinaarissa sekä ne on aina nähtävissä osana opetuksen materiaalia. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    30.09.2020 - 13.12.2020

    Enrollment period

    18.05.2020 - 24.05.2020

    Group(s)
    • TOY220SY
    Seats

    20 - 50

    Unit

    Laurea Tikkurila (not translated)

    Teacher(s)

    Eveliina Hytönen, Tiina Leppäniemi

    Further information for students

    Kiinnostaako sinua yritysviestintä ja sen ilmiöt? Haluaisitko oppia tarkastelemaan yritysten meille lähettämiä viestejä ja pohtia niiden takana vaikuttavia viestintäpäätöksiä? Oletko koskaan pohtinut, mikä saa yritykset viestimään tietyllä tavalla tai miten omia ostokäyttäytymisiäsi ohjaavat ulkoapäin tulevat viestit? Mikäli haluat kartuttaa oppia ympäröivän liike-elämän viestinnän lainalaisuuksista, ammattikäsitteistöstä ja mediasuhteista, on tämä opintojakso juuri sinulle.

    Tällä opintojaksolla valitset sinua kiinnostavan suomalaisen suuremman yrityksen yksin tai parin kanssa, ja seuraat heidän yritysviestintäänsä kevään ajan. Verkko-opetussessioissa saat näkökulmia, joista tarkastella sitä, ja kartutat tietoa yritysviestinnästä.

    Tule mukaan opintojaksolle, jos organisaatioviestintä kiinnostaa sinua. Et tarvitse aikaisempia opintoja aiheesta. (not translated)

    Programme(s)

    Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot

    Campus

    Laurea Virtual Campus

    Virtual portion

    5 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Alternative completion methods

    Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)

    Co-operation with working life and/or RDI

    Opintojakson tehtävissä käsitellään todellisia yritysviestinnän ilmiöitä, mutta opintojaksolla ei toteuteta toimeksiantajalähtöisiä projekteja, vaan opiskelija tarkkailee ja analysoi tehtävissä valitsemansa yrityksen viestintää itsenäisesti. (not translated)

    Important dates

    Webinaariaikataulu löytyy lukujärjestyksestä opintojakson koodilla. Webinaareihin osallistuminen vaikuttaa arviointiin. Osallistuminen etenkin ensimmäiselle kerralle on tärkeää.

    30.09.2020 15.00 - 18.00
    14.10.2020 15.00 - 18.00
    28.10.2020 15.00 - 18.00
    11.11.2020 15.00 - 18.00
    25.11.2020 15.00 - 18.00
    09.12.2020 15.00 - 18.00

    Loppuraportin palautus DL 13.12.2020. (not translated)

    Students workload

    Opiskelijan työmäärä jakautuu teemojen mukaan porrastettuna koko opintojakson ajan. Opintojakson sisältö ja rytmitys esitellään ensimmäisellä webinaarikerralla ja toki myös opintojakson verkkotyötilassa (Canvas). (not translated)

    Content and scheduling

    Kuten yllä (opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus). (not translated)

    Location and time

    Virtuaalitoteutus 30.9. - 15.12.2020 välisenä aikana. Lukujärjesteyksestäsi näet webinaariaikataulun. Webinaarit tallennetaan ja tallenteet ovat katseltavissa jälkeenpäin verkko-oppimisalustalla. (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    Opiskelija osaa.. - toimia ohjeiden mukaisesti - käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä - nähdä asiakasviestinnän vaikutukset - nähdä viestintäkanavien sekä –välineiden valinnan merkityksiä - analysoida asioiden välisiä suhteita - etsiä asiaankuuluvia lähteitä ja koota tietoa asiasta (not translated)

    Good

    Opiskelija osaa.. - toimia itsenäisesti ohjeiden mukaisesti - soveltaa keskeisiä ammattikäsitteitä - nähdä asiakasviestinnän vaikutukset laajemmassa kokonaisuudessa - nähdä viestintäkanavien sekä –välineiden merkityksiä ja esittää huomioita sekä mahdollisesti kritiikkiä - analysoida asioiden välisiä suhteita - etsiä lähteitä, koota tietoa asiasta ja soveltaa sitä (not translated)

    Excellent

    Opiskelija osaa.. - toimia itsenäisesti, aloitteellisesti ja kehittävästi - käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattikäsitteitä - nähdä asiakasviestinnän vaikutukset laajemmassa kokonaisuudessa ja antaa kehitysehdotuksia - nähdä viestintäkanavien sekä –välineiden merkityksiä ja esittää kehitysehdotuksia - analysoida asioiden välisiä suhteita ja esittää kehitysehdotuksia - arvioida ja soveltaa etsimääni tietoa - hallita laaja-alaisesti tietoperustaa ja kehittää sen avulla osaamista (not translated)