Project 1 of Competence in Business and Entrepreneurship (15 cr)
Code: LY00BK16-3009
General information
Enrollment
07.12.2020 - 31.12.2020
Timing
11.01.2021 - 21.05.2021
Number of ECTS credits allocated
15 op
Virtual proportion
8 op
RDI proportion
15 op
Mode of delivery
47 % Contact teaching, 53 % Distance learning
Unit
Laurea Hyvinkää, liko
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
- Finnish
Seats
7 - 7
Degree programmes
- Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer (HLBP), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Liiketalouden koulutusohjelma (HLB), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
- Pirjo Lappalainen
Teacher in charge
Pirjo Lappalainen
Groups
-
HLBV20SNLiiketalouden ydinosaamisen P2P-projektit
Teaching methods
Projektin tavoitteena on työstää Somestrategia ja -suunnitelma sekä caravan että sammutinhuoltopalveluille.
Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa (Pr Caravan Oy).
Projektin sisältö: Projektin toimeksiannon jälkeen tiimi tekee ensin tavoitteiden pohjalta projektisuunnitelman ja kun yhteistyökumppani on sen hyväksynyt tiimi aloittaa projektin toteuttamisen. Projektin päätteeksi tiimi kirjoittaa toimeksiantajalle loppuraportin.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin (esim. LK, AM, BJ).
Viestintäkäytänteet sovitaan kun projekti alkaa. Projekti sopii myös monimuoto-opiskelijoille.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, voimme sijoittaa opiskelijan toiseen, samaa moduuliosaamista tuottavaan projektiin.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Location and time
Pre-briiffi on opiskelijoiden kanssa ennen briiffiä. Pre-briiffi pidetään ke 13.1.2021 klo 14.00 - 15.00 tilassa 204.
Briiffiaika ke 20.1.2021 klo 9.00 - 10.30 tilassa 204.
Ohjausaika: Viikoittainen ohjausaika on aina keskiviikkoisin klo 9.00 - 10.00 (tarpeen mukaan klo 10.30 saakka)
Ohjaaja lähettää briiffikutsun/kalenterikutsun vielä erikseen noin viikkoa ennen projektibriiffiä.
Learning materials and recommended literature
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, jonka pohjalta kirjoitetaan tietoperusta, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Alternative completion methods of implementation
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.
Co-operation with working life and/or RDI
Projektin toimeksiantaja ja yhteistyökumppani on Pr Caravan Oy. Tutustu etukäteen yrityksen sivuihin osoitteessa www.prcaravan.fi ja www.sammutin.info
Important dates
Projektin väliarviointi, osaamisen näytöt, tulosten esittely, loppuarviointi ja projektin päättyminen sovitaan projektin käynnistyessä.
Students workload
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä noin 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn noin 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn noin 8 h viikossa. Lisäksi ohjaavan opettajan ohjaukseen varataan 1 h viikossa. Ohjauksessa tulee jokaisen opiskelijan olla läsnä.
Further information for students
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan ohjaajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.)
Päiväopetuksen laatukriteerit täyttyvät alla olevan raportin mukaisesti:
https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/pirlapp_laurea_fi/Ee2msSbz1JFIkN-gr6YUajIB2M2WuOl1G6jBQwjxkQz2Pw?e=uXh7mX
Perehdy etukäteen toimeksiantajan tietoihin
www.prcaravan.fi ja www.sammutin.info
Grading scale
H-5
Evaluation methods and criteria
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmassaa ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Projektin arvinoinnissa käytetään AMK-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikkoa.
Arviointikehikossa on kaksi vaativuustasoa, vaativuustaso I ja vaativuustaso II. Moduulille/opintojaksolle/projektille määritellään vaativuustaso ennen toteutuksen aloittamista. Tässä projektissa käytämme vaativuustasoa 1.
Arviointikehikon vaativuustasoilla osaaminen on kuvattu tasoille H/1, 3 ja 5. Syntyvää osaamista arvioidaan kokonaisvaltaisesti. Hyvä osaaminen (3) edellyttää myös tyydyttävän osaamisen saavuttamista ja vastaavasti kiitettävä osaaminen (5) myös tyydyttävän ja hyvän osaamisen arviointikriteereiden täyttymistä. Mikäli osaaminen ei täysin saavuta hyvää tasoa, mutta täyttää tyydyttävän tason kriteerit, määrittyy arvosanaksi 2. Vastaavasti arvosanan 4 opiskelija saa, mikäli osaaminen on hyvällä tasolla, mutta ei vielä kaikilta osin kiitettävää.
Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektiin liittyviä tehtäviä tai suorituksia kunnes projekti on hyväksytysti suoritettu.” (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Projektin tietoperustat lähetetään Urkundiin plagiointitarkastusta varten.
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä.
Arviointikehikko käydään yhdessä lävitse projektin alussa.